Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Играчките начело на опасните стоки и през 2016 г.

17.03.2017

През 2016 г. националните органи използваха по-активно системата за бърз обмен на информация и отстраниха повече опасни продукти от магазините. Въпреки това все повече от опасните продукти, за които е подаден сигнал в тази система, се продават и на онлайн платформи. По тази причина Европейската комисия ускори сътрудничеството си с Amazon и Ebay Alibaba, за да бъдат отстранени по-активно потенциално опасните или неотговарящите на изискванията продукти от техните уебсайтове, които продават на потребителите в ЕС, обявиха в съобщение до медиите от ЕК.

През 2016 г. са били подадени 2044 сигнала за опасни продукти, за които чрез системата за бърз обмен на информация бяха уведомени европейските национални органи. Много от рисковите стоки, за които е подаден сигнал в системата за бърз обмен на информация, са били предлагани и на онлайн платформи или тържища, тъй като потребителите пазаруват все по-често в интернет. За миналата година е имало 244 такива сигнала.

Кои продукти крият най-много рискове?

Детските играчки са онези продукти, за които са подавани най-често сигнали, защото са били опасни. Те са повече от една четвърто от всички рискови продукти. След това се нареждат моторните превозни средства (18 %) и облеклата (13 %). Най-често системата е била сигнализирана за опасност от нараняване или от химически рискове при ползването на дадени продукти.

Какъв е произходът на опасните продукти през 2016 г.?

По-голямата част от опасните продукти и през миналата година са били внесени в ЕС от Китай. Наблюдава се обаче спад на броя на подадените сигнали за опасни продукти с произход от Китай - от 62% от всички стоки през 2015 г. през миналата, 2016 г., те са били 53%. Опасните продукти с произход от Европейския съюз съставляваха 23% от уведомленията. Рискови стоки са били внесени и от САЩ (5%) и Турция (2,6%).

 
Прессъобщението на Европейската комисия може да видите тук.


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре