Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Социалните мрежи готвят промени в полза на потребителите

20.03.2017

Органите за защита на потребителите в ЕС получават все по-голям брой оплаквания от потребители, станали жертва на мошеничества и измами при използване на уебсайтове на социалните медии, както и от такива, сблъскали се с условия за ползване, несъобразени със законодателството на ЕС за защита на потребителите.

На тази основа органите за защита на потребителите в ЕС, под ръководството на френския орган за защита на потребителите и с подкрепата на Европейската комисия, изпратиха писмо до Facebook, Twitter и Google+ през ноември миналата година с искане да се разрешат два въпроса, будещи загриженост.

На 16 март представители на органите за защита на потребителите в ЕС и на Европейската комисия се срещнаха с представители на тези дружества, за да изслушат и обсъдят техните предложения за решения. Въпросните дружества ще изготвят в рамките на един месец подробни мерки относно това как да се съобразят с регулаторната рамка на ЕС. Комисията и органите за защита на потребителите ще прегледат окончателните предложения. Ако те не са удовлетворителни, органите за защита на потребителите могат в крайна сметка да прибягнат до мерки за принудително изпълнение. Това съобщиха от Европейската комисия в съобщение до медиите.

Дружествата са приели да предложат промени, свързани с две области - неравноправни договорни условия и слагане край на измамите, които подвеждат потребителите при използването на социални мрежи.

Повече информация може да видите тук



Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре