Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

50% от авиокомпаниите могат да подобрят нивото си на прозрачност

20.07.2012

Доклад на мрежата от ЕПЦ за платежни средства и валутни такси установява, че 50% от авиокомпаниите могат да подобрят нивото си на прозрачност и съответствие със законодателството.
Прикачени документи

Според доклада на мрежата от ЕПЦ „Цената на плащането", 73% от авиокомпаниите, които налагат такси при плащане с кредитна карта не показват ценовата надбавка по ясен, прозрачен и еднозначен начин в началото на процеса на резервация, както се изисква по чл.23(1) на регламент с номер 1008/2008 за авио услуги. Що се отнася до въпроси, свързани с валутни такси, потребителите често не са добре информирани относно ценовото увеличение, което може да се получи от плащането в различна валута.

47% от авиокомпаниите облагат с такси потребители, които купуват билети онлайн. Докато повечето предлагат възможността за плащане с разплащателни методи, които не налагат такса, те често не са широко
разпространени, а в някои случаи са с ограничена функционалност.


Докладът също така констатира, че приблизително една трета от разгледаните авиокомпании таксуват потребителите с обменни курсове, по-високи от обявените от основните „играчи" на пазара.


Това изследване показва, че потребителите могат несъзнателно да плащат различни суми, когато използват различни валути, на някои авиокомпании, където увеличението на цената може да бъде доста над пазарните обменни курсове. Това проучване също така призовава за подробно проучване на избора на методи на плащане, предлагани на потребителите, за да се избегне допълнителното нарастване на цените, тъй като подобен избор със сигурност е ограничен в много случаи.

Докладът има за цел да повиши осведомеността сред потребителите, правоприлагащите органи и политиците за текущото състояние на „играта" и появяващи се практики на тези два елемента в процеса на резервиране и призовава правоприлагащи органи в цяла Европа да наблюдават нивото на съответствие на авиокомпании в тяхната юрисдикция.


Докладът е съставен от ЕПЦ - Ирландия, подпомаган от работна група от служители на ЕПЦ в Чехия, Малта и Полша. 55 европейски авиокомпании са били проверени, а информацията от уебсайтовете им формира основният източник на информация за изследването.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре