Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

50% от авиокомпаниите могат да подобрят нивото си на прозрачност

20.07.2012

Доклад на мрежата от ЕПЦ за платежни средства и валутни такси установява, че 50% от авиокомпаниите могат да подобрят нивото си на прозрачност и съответствие със законодателството.
Прикачени документи

Според доклада на мрежата от ЕПЦ „Цената на плащането", 73% от авиокомпаниите, които налагат такси при плащане с кредитна карта не показват ценовата надбавка по ясен, прозрачен и еднозначен начин в началото на процеса на резервация, както се изисква по чл.23(1) на регламент с номер 1008/2008 за авио услуги. Що се отнася до въпроси, свързани с валутни такси, потребителите често не са добре информирани относно ценовото увеличение, което може да се получи от плащането в различна валута.

47% от авиокомпаниите облагат с такси потребители, които купуват билети онлайн. Докато повечето предлагат възможността за плащане с разплащателни методи, които не налагат такса, те често не са широко
разпространени, а в някои случаи са с ограничена функционалност.


Докладът също така констатира, че приблизително една трета от разгледаните авиокомпании таксуват потребителите с обменни курсове, по-високи от обявените от основните „играчи" на пазара.


Това изследване показва, че потребителите могат несъзнателно да плащат различни суми, когато използват различни валути, на някои авиокомпании, където увеличението на цената може да бъде доста над пазарните обменни курсове. Това проучване също така призовава за подробно проучване на избора на методи на плащане, предлагани на потребителите, за да се избегне допълнителното нарастване на цените, тъй като подобен избор със сигурност е ограничен в много случаи.

Докладът има за цел да повиши осведомеността сред потребителите, правоприлагащите органи и политиците за текущото състояние на „играта" и появяващи се практики на тези два елемента в процеса на резервиране и призовава правоприлагащи органи в цяла Европа да наблюдават нивото на съответствие на авиокомпании в тяхната юрисдикция.


Докладът е съставен от ЕПЦ - Ирландия, подпомаган от работна група от служители на ЕПЦ в Чехия, Малта и Полша. 55 европейски авиокомпании са били проверени, а информацията от уебсайтовете им формира основният източник на информация за изследването.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре