Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

КЗП разкрива виртуални приемни край морето

10.06.2017

Комисията за защита на потребителите разкрива 16 виртуални приемни в най-посещаваните морски курорти, които ще работят през лятото.
Прикачени документи

„Виртуалните приемни” са една наша идея, която смятаме, че ще бъде полезна за потребителите. Тя ще даде възможност за много по-облекчен контакт с екипите ни". Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов при официалното откриване на една от 16-те такива приемни в к.к. „Албена”. Виртуални пунктове за свързване с инспекторите на КЗП ще има още в Балчик, Златни пясъци, Слънчев бряг, Китен, Царево и др.

Приемните за потребителите по морето се намират на най-комуникативните места – на централни алеи, в близост до търговски обекти и недалеч от плажа. Кабините и козирките им са брандирани с логото на комисията, изписан е и номерът, който трябва да бъде избран. Информация за локациите на приемните може да бъде намерена на сайта на КЗП,  в Google Maps, както и в приложените документи.

„Досега разкривахме традиционно временни офиси, в които наши служители бяха на разположение. Сега обаче считаме, че сме намерили един по-иновативен и по-полезен модел, по който потребителите ще могат да се свързват с нас. Наричаме ги виртуални, защото това са телефонни апарати, от които потребителите ще могат безплатно да набират нашия горещ телефон 0700 111 22. Другото ново и практически най-полезното е, че след набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще свързват със съответните ни регионални офиси и оттам – с екипите, които присъстват на терен”, посочи Маргаритов. Според него по такъв начин институцията много по-бързо ще може да реагира особено тогава, когато става въпрос за конкретни нарушения, чието извършване може да не е приключило. 

По думите на председателя на КЗП нарушенията по морето са свързани предимно с ограничаване правото на информация за стоките или услугите и техни съществени характеристики, както и с различен тип нелоялни практики. „Най-честите оплаквания на потребителите са за несъответствие между обещаното, когато се е продавал съответният туристически пакет или почивка, и реално полученото, когато вече са на място и се е оказало, че хотелиерът не е в състояние да им предостави услугата така, както са си я платили, тъй като в повечето от случаите става въпрос за авансово плащане”, каза още Маргаритов.

„Пожелаваме успешен сезон на бранша и по-малко поводи да бъдат използвани „виртуалните приемни”, каза Константин Арабаджиев, член на КЗП, който също присъства на откриването на приемната в "Албена".  

 
На снимката - Димитър Маргаритов, председател на КЗП, и Константин Арабаджиев, член на КЗП (вляво).
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Семинар за защита на личните данни

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи конкретни потребителски казуси, свързани със защитата на личните данни. Това се случи на семинар за търговци на тема „Новият регламент за защита на личните данни“, който се проведе на 21 февруари 2018 г. в София.

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре