Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

19.06.2017

Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и предметите за дома или билети за спортни събития или забавни мероприятия. Това показва доклад на европейската статистическа централа Евростат.

Българите са лидер в ЕС при купуването на облекло и спортни стоки онлайн. Данните показват, че за 78% от хората, които пазаруват по интернет у нас, виртуалният шопинг е бил свързан именно с нова дрешка, маратонки или други спортни артикули. След това се нареждат потребителите от Великобритания и Малта (72%), а в дъното на таблицата са Словения (44%) и Италия (39%).
Жителите на Люксембург и Дания пък прибягват най-често до онлайн резервации за пътуване или почивка. Шведи и холандци предпочитат да поръчват билети за спортни събития или концерт през специализираните сайтове, а гражданите на Великобритания и на Германия най-често си пазаруват онлайн стоки за дома.
Онлайн пазаруването е разпространено сред всички възрастови групи. През 2016 г. най-много от е-купувачите в ЕС са били между 25 и 34 години (75%), следвани от тези на възраст между 35 и 44 години (69%) и от 16 до 24 години (68%). Сред по-възрастните потребители на интернет (65-74 г.), 53% са си купили стоки или услуги онлайн през последната година, показва проучването.
По-голямата част от потребителите (68%) не са имали проблеми при поръчване или купуване на стока или услуга по интернет. Останалите са имали неприятности, свързани със забавяне на доставката или техническа неизправност на сайта, който са ползвали.


Още данни може да видите тук.

Ако имате проблеми при покупка на стоки или услуги от търговец, регистриран в друга страна от ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете към ЕПЦ България.


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре