Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕП с препоръки за онлайн платформите

23.06.2017

Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните практики (като например препродажбата на билети за събития с развлекателен характер на многократно завишени цени). Това са част от препоръките, отправени в резолюция на Европейския парламент относно онлайн платформите и цифровия единен пазар.

Онлайн платформите трябва да информират по-ефективно и ясно потребителите за това какви данни се събират, как те се споделят и използват, пише още в документа. Европейският парламент насърчава интернет посредниците да предлагат ясни, изчерпателни и справедливи условия, като избягват сложните термини, което ще увеличи доверието на потребителите.
Освен това е необходимо да има по-тясно сътрудничество между платформите и носителите на различните права, което ще помогне в борбата с нарушаването на правата върху интелектуалната собственост онлайн. Подобни нарушения могат да представляват реален проблем не само за дружествата, но и за здравето и безопасността на потребителите, които трябва да са наясно със съществуването на незаконна търговия с фалшифицирани стоки, напомнят от ЕП.
Евродепутатите призовават Европейската комисия да продължи да насърчава платформата, открита за уреждане на спорове при онлайн покупки, между потребителите, както и да следи дали търговците оставят връзка към нея на своите сайтове.

Снимка: www.pexels.com
Целият текст може да видите тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре