Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕП с препоръки за онлайн платформите

23.06.2017

Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните практики (като например препродажбата на билети за събития с развлекателен характер на многократно завишени цени). Това са част от препоръките, отправени в резолюция на Европейския парламент относно онлайн платформите и цифровия единен пазар.

Онлайн платформите трябва да информират по-ефективно и ясно потребителите за това какви данни се събират, как те се споделят и използват, пише още в документа. Европейският парламент насърчава интернет посредниците да предлагат ясни, изчерпателни и справедливи условия, като избягват сложните термини, което ще увеличи доверието на потребителите.
Освен това е необходимо да има по-тясно сътрудничество между платформите и носителите на различните права, което ще помогне в борбата с нарушаването на правата върху интелектуалната собственост онлайн. Подобни нарушения могат да представляват реален проблем не само за дружествата, но и за здравето и безопасността на потребителите, които трябва да са наясно със съществуването на незаконна търговия с фалшифицирани стоки, напомнят от ЕП.
Евродепутатите призовават Европейската комисия да продължи да насърчава платформата, открита за уреждане на спорове при онлайн покупки, между потребителите, както и да следи дали търговците оставят връзка към нея на своите сайтове.

Снимка: www.pexels.com
Целият текст може да видите тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре