Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

26.06.2017

От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

На тези артикули задължително трябва да има информация за максимално допустимото тегло на детето, което ще го използва. Скейтбордите и ролковите кънки, например, са два класа: Клас А (за тегло от 20 kg до 100 kg) и Клас В (за тегло от 20 kg до 50 kg). Тротинетките за лица от 20 kg до 50 kg също са два вида – класифицирани като играчки за домашна употреба и като спортно оборудване за каране по обществени пътища и пътеки. Скейтбордите, ролерите и тротинетките трябва да бъдат придружени с инструкции за употреба, както и  с указания за сервиз и поддръжка, пише още в указанията на Комисията за защита на потребителите.

Според препоръките на контролния орган има някои външни белези, по които лесно може да се установи дали един скейтборд  може да бъде опасен за потребителя. Рискове от повече инциденти съществуват, ако горната повърхност на дъската не е покрита с материал, който предотвратява подхлъзване  или над нея има издадени части. Според стандартите за безопасност външната линия на дъската трябва да е със заоблени ръбове с минимален радиус от 10 mm. Задължително е всички краища на скейтборда, които влизат в контакт с тялото при каране, да са безопасни и оформени така, че да не  ставата причина за наранявания, пише още в съветите на КЗП.

По отношение на скейтбордите, ролерите и тротинетките за лица над 20 kg проверките на предлаганите на пазара продукти се извършват от КЗП. Тези за деца под 20 kg се квалифицират като играчки и за тях компетенциите са на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.


Още съвети на сайта на КЗП 

Снимка: www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре