Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Само 55,6% от българските потребители се оплакват, ако се сблъскват с проблеми

25.07.2017

Изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите показва, че все повече потребители в ЕС пазаруват онлайн и че доверието им в електронната търговия е нараснало, по-специално що се отнася до купуването онлайн от други държави от ЕС.
Прикачени документи

Над 94% от финландците подават жалба, когато се сблъскат с проблем като потребители, докато до това прибягват едва 55,6 % от българите. Това показват резултатите от изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите. В сравнение с изданието на индекса за 2015 г. потребителите са по-добре осведомени за своите права и средно 13 % от потребителите ги познават (увеличение с 3,6 процентни пункта от 2014 г. насам). 

Индексът показва, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на хората в ЕС, които поръчват стоки и услуги онлайн, почти се е удвоил (от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.). След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави — членки на ЕС.

Въпреки постигнатия напредък индексът показва, че потребителите продължават да се сблъскват с пречки, когато поръчват стоки или услуги от други държави в ЕС. Например 13% от участниците в проучването съобщават за отказано плащане, а на 10% са им отхвърлили доставка в тяхната държава.

Повече информация може да видите  тук

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре