Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

7 неща, които трябва да знаете, когато ще почивате в чужбина

07.08.2017

Лятото е в разгара си, вероятно мнозина вече почиват или тепърва им предстои тази особено хубава част от годината. И не искат никакви проблеми да помрачат ваканцията им. Всъщност, чакането на опашка в ресторанта или овкусяването на салатата с лук по-скоро може да се квалифицират като малки неприятности, които не водят до компенсация. Когато обаче условията не отговарят на това, за което сте платили, е важно да знаете вашите права и как да ги отстоявате. Важно е и да се разграничи дали организирате сами почивката или сте се доверили за това на туроператор. Все пак има някои общи положения, които е добре да имате предвид.

1. Преди да тръгнете за почивка, проверете внимателно датата и часа за настаняване и напускане, както и всички условия, включени в резервацията.

2. Ако в хотела установите, че стаята ви няма балкон или нямате право на безплатен шезлонг, така, както е описано в офертата, която сте платили, уведомете за това вашия екскурзовод или запитайте в хотела как може да се реши проблема.

Ако не успеете да постигнете споразумение, е препоръчително освен устно, да отправите и писмена жалба. Твърде вероятно е в рамките на един ден проблемът да се реши.

3. Събирайте доказателства – направете снимки, помолете човек от съседна стая да ви бъде свидетел за условията, а ако трябва да плащате за шезлонг, въпреки че ви е било обещано да е без такса, събирайте касовите бележки.

4. Ако проблемът не се реши, може да си тръгнете и да настоявате да Ви се възстановят парите. Другият вариант е да останете, но да отправите писмена жалба до ръководството на хотела възможно най-скоро след завръщането си вкъщи. В нея може да поискате компенсация за неудобството, както и да ви се покрият вече направените разходи, които иначе сте платили предварително. Ако изчакате твърде дълго, за да подадете жалба, може да загубите възможността да поискате намаление в цената. Имайте предвид, че ако почивката ви е уредена и платена от туристическата агенция, то тя винаги носи отговорност за цялата пакетна почивка.

5. Много често, когато резервирате стая в по-малък хотел за пътуване в чужбина там няма рецепция и в резервацията изрично пише, че може да се настаните до 19/20 ч/21 ч… Обърнете внимание на този час, защото дори 5 минути по-късно може да се окажат фатални, хотелът заключен, а вие ще трябва да си търсите нов вариант за преспиване, като ще загубите и вече платената нощувка.

6. Нямате право на обезщетение, ако причината да не се изпълнят обещаните условия се дължат на вас или на т.нар. извънредни обстоятелства (бури, наводнения, земетресения).

7. При проблем първо се обърнете с жалба възможно най-скоро към организатора или хотела, или транспортната компания. Ако техният отговор не ви удовлетворява, не се колебайте да се свържете с нас за съдействие.
 
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре