Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Все по-малко българи изключват телефона и мобилния интернет в чужбина

26.09.2017

Хората са започнали да променят навиците си и да говорят все повече по мобилния си телефон и да ползват повече интернет при пътуванията си в чужбина. Това показва проучване на Евробарометър, публикувано на 26 септември и оповестено от Европейската комисия. Благодарение на новите правила за роуминга в ЕС в сила от 15 юни 2017 г. потребителите могат да използват своите мобилни телефони, когато пътуват в друга страна от Общността, без да плащат допълнителни такси — все едно са у дома.

Според проучването делът на пътниците, които са използвали мобилни данни при роуминг толкова често, колкото в собствената си държава, се е удвоил сред хората, които са пътували след 15 юни 2017 г. (31 %) спрямо онези, които са пътували през месеците преди това (15 %). Наполовина са намалели и хората, които никога не са ползвали мобилен интернет зад граница. Като цяло - използването на мобилни телефони в чужбина се увеличава, като по-малко пътници изключват телефоните си (12 %) в сравнение с преди 15 юни (20 %). Все по-малко  от българите изключват джиесемите си, когато пътуват зад граница. Според проучването това правят около една пета от нашите сънародници, докато преди 15 юни това е било практика за една четвърт.

Според анкетата че 71 % от европейците знаят, че таксите за роуминг са премахнати, а 72 % смятат, че те или техни познати ще се възползват от това. Осведомеността за новите правила нараства до 86 % сред тези, които са пътували след 15 юни.

Андрус Ансип, заместник-председател на Комисията, отговарящ за цифровия единен пазар, заяви: „Виждаме, че хората с желание използват своите телефони като у дома, когато пътуват в ЕС, без да се страхуват от неприятна изненада при получаване на сметката. А мобилните оператори инвестират в мрежите, за да се справят с нарасналото търсене. С новите правила на ЕС в областта на далекосъобщенията ще насърчим тези инвестиции; правилата трябва да бъдат приети от Европейския парламент и държавите членки възможно най-скоро.“

Мария Габриел, комисар по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество, допълни: „Това е конкретен пример за това как ЕС подобрява живота на европейските граждани. Роумингът като у дома функционира: потребителите го оценяват, потреблението нараства, а търсенето на мобилни услуги при пътувания в ЕС е много високо. Това е от полза и за потребителите, и за операторите.“


Цялото прессъобщение на Европейската комисия - тук
Още за отпадането на таксите за роуминг - тук 
 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре