Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

5 страшни истории преди Хелоуин

23.10.2017

Наближава един от най-страшните празници в годината – Хелоуин. Ако сте решили да си поръчате костюм от интернет, за да се маскирате, вижте с какви опасности може да се сблъскате и как да ги избегнете.

1. Попадате на измамник

Намерили сте си страхотен костюм на зайче от еротично списание или пък сте си харесали дрехи в мъжкарски стил тип каубой от Дивия Тексас в непознат сайт в интернет? Проверете дали на страницата е обозначен търговецът, заедно с негов адрес, имейл и телефон. Ако липсва такава подробна, но задължителна според европейското законодателство контактна информация, може би е не е добра идея да си купите костюм точно от тази фирма. Проверете и мненията на други потребители и клиенти на компанията.

2. Костюмът не е това, което очаквате

Не забравяйте златното правило „ако изглежда твърде добре, за да е истина, значи не е!“. Сравнете цените на продукта (дрехите) с цените в други сайтове. Вижте дали информацията за размера на костюма е достатъчно ясна и конкретна, за да не се окажете с панталон до коленете или обувки, които ви стискат. Прочетете повече за своето право на отказ в рамките на 14 дни тук. Проучете общите условия на фирмата, публикувани в нейния сайт, и вижте какви са правилата за връщане на костюма.

3. Не получавате костюма навреме

Хелоуин е само на 31 октомври. Уверете се, че срокът за доставка е достатъчен, за да получите костюма си навреме. Ако това не стане, имате право да откажете поръчката и да си вземете парите обратно, без да давате допълнителен срок за изпълнение на търговеца.

4. Трябва да платите мито

Намерили сте перфектния страшен костюм, но когато пристига в България, изведнъж се оказва, че трябва да платите мито, ДДС или друг данък, за да го освободите от митница. Това означава, че всъщност сайтът не е на компания в ЕС, а извън Общността. Внимание! Не всеки сайт, който има в името си .de e на германски търговец и не всеки сайт, който завършва на co.uk  се намира във Великобритания.

5. Взеха ви парите и оставате без костюм

Преди да платите онлайн, уверете се, че защитната стена и антивирусният софтуер са правилно инсталирани на вашия компютър или мобилен телефон. Когато плащате, проверете дали има катинарче в полето за URL адреса и той започва с https: //). Ако сте платили с кредитна карта, а костюмът ви изобщо не пристигне, то можете да се обърнете към своята банка и да поискате да оспорите плащането и да ви върнат парите.

 

И все пак, в случай че и след тези съвети имате необходимост от помощ преди да купите нещо в интернет, пишете ни на имейл info@ecc.bg, намерете ни във фейсбук или се обадете на телефон 029867672.

Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре