Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Развитие по случая с Euroteam

17.08.2012

Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени.

Медиите твърдят, че Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени. Поне 852 билета са били конфискувани от норвежката полиция с решение на Върховния съд в Осло. Срещу компанията са предприети законови действия, приключили с решение на Съда в Осло, налагайки запор на всички активи на Euroteam.

Ищци са две холандски финансови компании, въвлечени в транзакции с Euroteam относно покупката и продажбата на билети в системата за плащане чрез карти. Искът, заведен срещу Euroteam (при условие че билетът не е доставен), е за най-малко 4.8 млн. евро. Финансовият отдел на полицията в момента води разследване за криминални прояви на двете холандски компании.

Миналата седмица Euroteam обявиха, че са стартирали процедура по връщане на заплатените суми за недоставените билети. В прессъобщение Euroteam заявяват, че потребителите имат право да получат обратно заплатените суми за недоставените билети, но става ясно, че компанията не е в състояние да възстанови заплатените суми на потребителите след края на Олимпиадата в Лондон 2012. В случай на фалит, съществува малка вероятност потребителите, които не са застраховани от отказ за възстановяване на заплатените суми, да получат обезщетение.

Ако се докаже, че Euroteam са неплатежоспособни, най-вероятно ще бъде изпратено искане за обявяване в несъстоятелност до Съда от холандските компании или от самите Euroteam.

В ситуация на фалит ЕПЦ – Норвегия смята, че вероятността потребителите да бъдат обезщетени е малка. Въпреки това е възможно потърпевшите да се обърнат към обслужващата ги банка и чрез системата на Visa/Mastercard да бъдат възстановени заплатените с Visa дебитна или кредитна карта суми.

Съветваме потребителите:

  • Да се свържат с Euroteam и да отправят в писмен вид искане за възстановяване на сумите, заплатени за билети (и разходите за доставка, ако билетите не са доставени), компенсация в размер на 200 евро, съгласно общите условия на Euroteam и ако е уместно, възстановяване на разходите, направени във връзка със събитието (разходи за транспорт и настаняване).
  • Да се свържат с тяхната банка, издала картата и да се опитат да получат съответното обезщетение от тях.
  • Към настоящия момент да не се подават жалби, докато не се изясни процедурата по възстановяване на заплатените суми.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре