Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Развитие по случая с Euroteam

17.08.2012

Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени.

Медиите твърдят, че Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени. Поне 852 билета са били конфискувани от норвежката полиция с решение на Върховния съд в Осло. Срещу компанията са предприети законови действия, приключили с решение на Съда в Осло, налагайки запор на всички активи на Euroteam.

Ищци са две холандски финансови компании, въвлечени в транзакции с Euroteam относно покупката и продажбата на билети в системата за плащане чрез карти. Искът, заведен срещу Euroteam (при условие че билетът не е доставен), е за най-малко 4.8 млн. евро. Финансовият отдел на полицията в момента води разследване за криминални прояви на двете холандски компании.

Миналата седмица Euroteam обявиха, че са стартирали процедура по връщане на заплатените суми за недоставените билети. В прессъобщение Euroteam заявяват, че потребителите имат право да получат обратно заплатените суми за недоставените билети, но става ясно, че компанията не е в състояние да възстанови заплатените суми на потребителите след края на Олимпиадата в Лондон 2012. В случай на фалит, съществува малка вероятност потребителите, които не са застраховани от отказ за възстановяване на заплатените суми, да получат обезщетение.

Ако се докаже, че Euroteam са неплатежоспособни, най-вероятно ще бъде изпратено искане за обявяване в несъстоятелност до Съда от холандските компании или от самите Euroteam.

В ситуация на фалит ЕПЦ – Норвегия смята, че вероятността потребителите да бъдат обезщетени е малка. Въпреки това е възможно потърпевшите да се обърнат към обслужващата ги банка и чрез системата на Visa/Mastercard да бъдат възстановени заплатените с Visa дебитна или кредитна карта суми.

Съветваме потребителите:

  • Да се свържат с Euroteam и да отправят в писмен вид искане за възстановяване на сумите, заплатени за билети (и разходите за доставка, ако билетите не са доставени), компенсация в размер на 200 евро, съгласно общите условия на Euroteam и ако е уместно, възстановяване на разходите, направени във връзка със събитието (разходи за транспорт и настаняване).
  • Да се свържат с тяхната банка, издала картата и да се опитат да получат съответното обезщетение от тях.
  • Към настоящия момент да не се подават жалби, докато не се изясни процедурата по възстановяване на заплатените суми.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре