Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Развитие по случая с Euroteam

17.08.2012

Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени.

Медиите твърдят, че Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени. Поне 852 билета са били конфискувани от норвежката полиция с решение на Върховния съд в Осло. Срещу компанията са предприети законови действия, приключили с решение на Съда в Осло, налагайки запор на всички активи на Euroteam.

Ищци са две холандски финансови компании, въвлечени в транзакции с Euroteam относно покупката и продажбата на билети в системата за плащане чрез карти. Искът, заведен срещу Euroteam (при условие че билетът не е доставен), е за най-малко 4.8 млн. евро. Финансовият отдел на полицията в момента води разследване за криминални прояви на двете холандски компании.

Миналата седмица Euroteam обявиха, че са стартирали процедура по връщане на заплатените суми за недоставените билети. В прессъобщение Euroteam заявяват, че потребителите имат право да получат обратно заплатените суми за недоставените билети, но става ясно, че компанията не е в състояние да възстанови заплатените суми на потребителите след края на Олимпиадата в Лондон 2012. В случай на фалит, съществува малка вероятност потребителите, които не са застраховани от отказ за възстановяване на заплатените суми, да получат обезщетение.

Ако се докаже, че Euroteam са неплатежоспособни, най-вероятно ще бъде изпратено искане за обявяване в несъстоятелност до Съда от холандските компании или от самите Euroteam.

В ситуация на фалит ЕПЦ – Норвегия смята, че вероятността потребителите да бъдат обезщетени е малка. Въпреки това е възможно потърпевшите да се обърнат към обслужващата ги банка и чрез системата на Visa/Mastercard да бъдат възстановени заплатените с Visa дебитна или кредитна карта суми.

Съветваме потребителите:

  • Да се свържат с Euroteam и да отправят в писмен вид искане за възстановяване на сумите, заплатени за билети (и разходите за доставка, ако билетите не са доставени), компенсация в размер на 200 евро, съгласно общите условия на Euroteam и ако е уместно, възстановяване на разходите, направени във връзка със събитието (разходи за транспорт и настаняване).
  • Да се свържат с тяхната банка, издала картата и да се опитат да получат съответното обезщетение от тях.
  • Към настоящия момент да не се подават жалби, докато не се изясни процедурата по възстановяване на заплатените суми.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре