Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Развитие по случая с Euroteam

17.08.2012

Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени.

Медиите твърдят, че Euroteam са продали 20 000 билета за Олимпиадата в Лондон 2012 и само 5 000 от тях са били доставени. Поне 852 билета са били конфискувани от норвежката полиция с решение на Върховния съд в Осло. Срещу компанията са предприети законови действия, приключили с решение на Съда в Осло, налагайки запор на всички активи на Euroteam.

Ищци са две холандски финансови компании, въвлечени в транзакции с Euroteam относно покупката и продажбата на билети в системата за плащане чрез карти. Искът, заведен срещу Euroteam (при условие че билетът не е доставен), е за най-малко 4.8 млн. евро. Финансовият отдел на полицията в момента води разследване за криминални прояви на двете холандски компании.

Миналата седмица Euroteam обявиха, че са стартирали процедура по връщане на заплатените суми за недоставените билети. В прессъобщение Euroteam заявяват, че потребителите имат право да получат обратно заплатените суми за недоставените билети, но става ясно, че компанията не е в състояние да възстанови заплатените суми на потребителите след края на Олимпиадата в Лондон 2012. В случай на фалит, съществува малка вероятност потребителите, които не са застраховани от отказ за възстановяване на заплатените суми, да получат обезщетение.

Ако се докаже, че Euroteam са неплатежоспособни, най-вероятно ще бъде изпратено искане за обявяване в несъстоятелност до Съда от холандските компании или от самите Euroteam.

В ситуация на фалит ЕПЦ – Норвегия смята, че вероятността потребителите да бъдат обезщетени е малка. Въпреки това е възможно потърпевшите да се обърнат към обслужващата ги банка и чрез системата на Visa/Mastercard да бъдат възстановени заплатените с Visa дебитна или кредитна карта суми.

Съветваме потребителите:

  • Да се свържат с Euroteam и да отправят в писмен вид искане за възстановяване на сумите, заплатени за билети (и разходите за доставка, ако билетите не са доставени), компенсация в размер на 200 евро, съгласно общите условия на Euroteam и ако е уместно, възстановяване на разходите, направени във връзка със събитието (разходи за транспорт и настаняване).
  • Да се свържат с тяхната банка, издала картата и да се опитат да получат съответното обезщетение от тях.
  • Към настоящия момент да не се подават жалби, докато не се изясни процедурата по възстановяване на заплатените суми.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Семинар за защита на личните данни

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи конкретни потребителски казуси, свързани със защитата на личните данни. Това се случи на семинар за търговци на тема „Новият регламент за защита на личните данни“, който се проведе на 21 февруари 2018 г. в София.

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре