Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Ръководство за оцеляване по време на зимната почивка

11.12.2017

Искате да карате ски в Австрия? Или да проверите как изглежда Венеция през зимата? Където и да пътувате, важно е да сте добре подготвени. Ето и нашите съвети.
  1. Ако сте решили да резервирате зимната си почивка с помощта на туроператорска фирма, то задайте всичките си въпроси към техния представител, преди да сключите договор и да платите част или цялата сума. Туроператорите са задължени по закон да ви предоставят определена информация, като например какви документи за пътуване са ви необходими, каква е крайната цена за пакетната почивка, какво се случва при отменена резервация, както и дали ще се налага да доплащате на място за нещо и на каква сума.
  2. Ако изберете сами да резервирате вашето пътуване, проверете добре офертата, към която сте се насочили. Прочетете внимателно условията, както и отзивите на други клиенти, които вече са я използвали. Бъдете внимателни и ако коментарите в сайта на хотела или в профила му в социалните мрежи са само положителни - потърсете и други източници, за да сверите информацията. Добрата проверка е важна, за да не се окаже, че сте попаднали на измама с почивка в чужбина. Ако планирате да карате ски, поинтересувайте се има ли място за съхранението им и колко далече е хотелът от пистата. При положение, че ще пътувате с домашен любимец, непременно се осведомете дали ще го приемат и дали ще се наложи да платите нещо за това.
  3. Независимо от това как ще направите своята резервация, пазете всички документи (каталог, описание, резервация, потвърждението й, платежни документи, снимки...). Защото ако пътуването ви не протече по начина, по който е планирано и се наложи да се оплачете, то ще са ви необходими доказателства. Бъдете внимателни по отношение на описанието на стаите – в хотелите на някои скандинавски държави например прозорците често не се отварят, заради това се попитайте изрично, ако държите на това.
  4. Проверете дали може да анулирате своята резервация и дали това ще ви струва нещо. По правило – след като веднъж сте натиснали бутона „резервирай” (плати, потвърди), то след това няма как да анулирате своя полет или настаняване в хотел. Условията за анулиране зависят от съответната фирма, които е добре да прочетете, независимо колко дълго и не особено приятно е това задължение. Запазете си копие от тях.
  5. Ако в хотела установите, че няма басейн, както ви е било описано в офертата или няма топла вода, се обърнете към управата на място. Направете го писмено и си набавете доказателства за това – свидетелски показания, снимки...
  6. При проблем с почивката ви в чужбина, първо се обърнете с жалба към организатора на пътуването или към хотела. Ако техният отговор не ви удовлетворява, то не се колебайте да ни потърсите за помощ и съдействие.

 

И няколко бонус съвета...

-        Запишете си всички телефонни номера – на хотела, на туроператора, на фирмата за колата под наем...

-        Ако ще пътувате със самолет и имате такава възможност - изберете директен полет. Най-големите проблеми през зимата идват от изпускане на връзки при закъснение на полета заради снега, мъглата или други подобни проблеми.

-        Ако ще пътувате с кола (ваша или под наем) в чужда държава, спазвайте правилата за движение и проверете в нашия сайт дали зимните гуми са задължителни.

                       

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре