Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Без по-високи такси за трансграничните плащания

13.01.2018

Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива за платежни услуги (PSD2),

Освен плащанията с дебитни и кредитни карти, нововъведенията включват всички междубанкови преводи и теглене от банкомати. Изчисленията показват, че забраната за допълнително таксуване ще покрие около 95% от всички разплащания с карти в ЕС, а хората ще спестят над 550 млн. евро за година.

С промените в директивата се повишават и правата на потребителите, когато става дума за  нерегламентирани плащания с карта при нейната загуба или кражба. В такива случаи, ако от картата или сметката ви са изтеглени пари без ваше разрешение, то може да се наложи да платите най-много 50 евро. Досега лимитът беше 150 евро. 

Потребителите ще бъдат по-добре защитени и когато сумата на транзакцията не е известна предварително. Става дума най-вече за плащания, свързани с наем на коли или резервация в хотел. На търговеца ще бъде позволено да блокира средства от сметката на клиента му само, след като той е одобрил точната сума предварително. Когато се извърши реалното плащане (напуснете хотела, върнете наетия автомобил), банката незабавно трябва да освободи сумата, която е била блокирана.

Още информация може да се види на страницата на Вашата Европа, а Директивата може да се види тук.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре