Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

16.01.2018

Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

Според изчисленията онлайн продажбите в световен мащаб през 2020 г. се очаква да достигнат 4 трилиона долара спрямо 1,6 трилиона долара през 2016 г. Подобни темпове за растеж се очаква и за онлайн търговията в ЕС.

През 2008 г. 28% от потребителите в ЕС са пазарували от интернет търговци в тяхната страна, докато през 2016 г.  почти половината европейци са купували по този начин стоки и услуги. Делът на хората, които пазаруват онлайн, но от други държави в ЕС, се е увеличил от 6,2% през 2008 г. на 17,5% през 2016 г. Хората, които правят покупки от сайтове от други страни извън ЕС, са нараснали от 4% през 2008 г. до 11,3% за 8 години. (По данни на Consumer Conditions Scoreboard 2017)

Европейска потребителска организация (BEUC) и германската Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) поръчаха анализ на опита на потребителите от ЕС при пазаруването онлайн на глобалния онлайн пазар. Това съобщиха от BEUC. Според изследването защитата на потребителите е значително по-ниска, когато купуват стоки или услуги от продавачи извън ЕС. В тези случаи потребителите срещат два основни проблема:

  • Липса на важна информация на етапа преди покупката (преддоговорна информация).
  • Липса на достъпни средства за действие, когато нещо се обърка.

 За да се справят с тези проблеми, потребителските организации предлагат:

  • Да се ​​създаде механизъм за повече информация на потребителите, когато пазаруват онлайн извън ЕС. Това може да бъде контактна точка за информиране и съвети
  • Да се разработят ефективни механизми за действие, когато нещо се обърка с покупката. Например на отделните потребители може да помогне отварянето на платформата за разрешаване на онлайн спорове за търговци от трети страни.

Проучването може да се види на английски език тук и тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Съвети в навечерието на Черния петък

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък: Потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача.

  • Моята карта, моят приятел в помощ на потребителите

    Потребителски гид "Моята карта, моят приятел" събра най-важните въпроси и отговори за използването на банкови карти и безконтактните трансакции, правата и задълженията на потребителите, както и основните съвети за безопасно онлайн пазаруване. Изданието е съвместен проект на Българската национална асоциация ...

  • ЕПЦ и EEN организират обучение за онлайн търговци

    Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата организират безплатно обучение на тема “Новите правила за онлайн търговия”. То ще се проведе на 3 декември от 9,30 ч. в сградата на БТПП.

  • Черен петък. Вижте нашите съвети за безпроблемно онлайн пазаруване

    Черен петък. Убийствени промоции. Невиждани намаления. Или просто ден, в който потребителите имат шанс да се сдобият с мечтаните стоки на изгодни цени. Вижте нашите съвети за онлайн пазаруване преди сакралния Черен петък, който тази година е на 23 ноември!

  • Трябват ли ни зимни гуми за ваканция в ЕС?

    След 15 ноември шофьорите в България трябва да са оборудвали колата си със зимни гуми. Може да се шофира и с летни гуми, но тогава грайферът трябва да е най-малко 4 мм. Задължение да се използват зимни гуми през студения период на годината има още в някои от държавите в ЕС, разположени на север - Естония, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [61]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре