Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

16.01.2018

Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

Според изчисленията онлайн продажбите в световен мащаб през 2020 г. се очаква да достигнат 4 трилиона долара спрямо 1,6 трилиона долара през 2016 г. Подобни темпове за растеж се очаква и за онлайн търговията в ЕС.

През 2008 г. 28% от потребителите в ЕС са пазарували от интернет търговци в тяхната страна, докато през 2016 г.  почти половината европейци са купували по този начин стоки и услуги. Делът на хората, които пазаруват онлайн, но от други държави в ЕС, се е увеличил от 6,2% през 2008 г. на 17,5% през 2016 г. Хората, които правят покупки от сайтове от други страни извън ЕС, са нараснали от 4% през 2008 г. до 11,3% за 8 години. (По данни на Consumer Conditions Scoreboard 2017)

Европейска потребителска организация (BEUC) и германската Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) поръчаха анализ на опита на потребителите от ЕС при пазаруването онлайн на глобалния онлайн пазар. Това съобщиха от BEUC. Според изследването защитата на потребителите е значително по-ниска, когато купуват стоки или услуги от продавачи извън ЕС. В тези случаи потребителите срещат два основни проблема:

  • Липса на важна информация на етапа преди покупката (преддоговорна информация).
  • Липса на достъпни средства за действие, когато нещо се обърка.

 За да се справят с тези проблеми, потребителските организации предлагат:

  • Да се ​​създаде механизъм за повече информация на потребителите, когато пазаруват онлайн извън ЕС. Това може да бъде контактна точка за информиране и съвети
  • Да се разработят ефективни механизми за действие, когато нещо се обърка с покупката. Например на отделните потребители може да помогне отварянето на платформата за разрешаване на онлайн спорове за търговци от трети страни.

Проучването може да се види на английски език тук и тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Семинар за защита на личните данни

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи конкретни потребителски казуси, свързани със защитата на личните данни. Това се случи на семинар за търговци на тема „Новият регламент за защита на личните данни“, който се проведе на 21 февруари 2018 г. в София.

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре