Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

16.01.2018

Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

Според изчисленията онлайн продажбите в световен мащаб през 2020 г. се очаква да достигнат 4 трилиона долара спрямо 1,6 трилиона долара през 2016 г. Подобни темпове за растеж се очаква и за онлайн търговията в ЕС.

През 2008 г. 28% от потребителите в ЕС са пазарували от интернет търговци в тяхната страна, докато през 2016 г.  почти половината европейци са купували по този начин стоки и услуги. Делът на хората, които пазаруват онлайн, но от други държави в ЕС, се е увеличил от 6,2% през 2008 г. на 17,5% през 2016 г. Хората, които правят покупки от сайтове от други страни извън ЕС, са нараснали от 4% през 2008 г. до 11,3% за 8 години. (По данни на Consumer Conditions Scoreboard 2017)

Европейска потребителска организация (BEUC) и германската Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) поръчаха анализ на опита на потребителите от ЕС при пазаруването онлайн на глобалния онлайн пазар. Това съобщиха от BEUC. Според изследването защитата на потребителите е значително по-ниска, когато купуват стоки или услуги от продавачи извън ЕС. В тези случаи потребителите срещат два основни проблема:

  • Липса на важна информация на етапа преди покупката (преддоговорна информация).
  • Липса на достъпни средства за действие, когато нещо се обърка.

 За да се справят с тези проблеми, потребителските организации предлагат:

  • Да се ​​създаде механизъм за повече информация на потребителите, когато пазаруват онлайн извън ЕС. Това може да бъде контактна точка за информиране и съвети
  • Да се разработят ефективни механизми за действие, когато нещо се обърка с покупката. Например на отделните потребители може да помогне отварянето на платформата за разрешаване на онлайн спорове за търговци от трети страни.

Проучването може да се види на английски език тук и тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре