Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

18.01.2018

При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз през 2017 г.

За потребителите в ЕС най-големите проблеми са свързани със скоростта на доставка и с технически сривове на сайта при поръчка или плащане. Близо 70% от тези, които са поръчвали онлайн, не са имали никакви затруднения. 

През миналата година 27% от интернет потребителите в България са купили стока онлайн, докато през 2012 г. те са били 17%. 
Средно за ЕС онлайн пазаруват 68% от хората, които имат достъп до световната мрежа. Най-много са жителите на Великобритания (86%), Швеция (84%). Европейските потребители купуват онлайн най-вече дрехи, спортни стоки, билети за пътуване, правят резервации за почивка. 

Хората, които поръчват стоки или услуги от търговци в своята страна са намалели с 4% за последните 5 години и през 2017 г. са били 87%. При трансграничните поръчки обаче се наблюдава увеличение – от 25 на 33%. Почти двойно са нараснали покупките на стоки и услуги и от други страни извън ЕС.

Ако имате проблеми при пазаруване на стоки или услуги от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, не се колебайте да се обърнете за безплатна помощ и съдействие  към екипа на ЕПЦ България.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Съвети в навечерието на Черния петък

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък: Потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача.

  • Моята карта, моят приятел в помощ на потребителите

    Потребителски гид "Моята карта, моят приятел" събра най-важните въпроси и отговори за използването на банкови карти и безконтактните трансакции, правата и задълженията на потребителите, както и основните съвети за безопасно онлайн пазаруване. Изданието е съвместен проект на Българската национална асоциация ...

  • ЕПЦ и EEN организират обучение за онлайн търговци

    Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите и Enterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата организират безплатно обучение на тема “Новите правила за онлайн търговия”. То ще се проведе на 3 декември от 9,30 ч. в сградата на БТПП.

  • Черен петък. Вижте нашите съвети за безпроблемно онлайн пазаруване

    Черен петък. Убийствени промоции. Невиждани намаления. Или просто ден, в който потребителите имат шанс да се сдобият с мечтаните стоки на изгодни цени. Вижте нашите съвети за онлайн пазаруване преди сакралния Черен петък, който тази година е на 23 ноември!

  • Трябват ли ни зимни гуми за ваканция в ЕС?

    След 15 ноември шофьорите в България трябва да са оборудвали колата си със зимни гуми. Може да се шофира и с летни гуми, но тогава грайферът трябва да е най-малко 4 мм. Задължение да се използват зимни гуми през студения период на годината има още в някои от държавите в ЕС, разположени на север - Естония, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [61]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре