Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Новите правила за защита на лични данни

25.01.2018

Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.
Прикачени документи

Комисията призовава правителствата и органите за защита на данните на страните от ЕС да се подготвят и да съдействат.

Предвиждат се 1,7 милиона евро за финансиране на органи за защита на данните, както и за обучение на специалисти в областта на защитата на данните в целия ЕС, пише в съобщение на Европейската комисия до медиите.

В Общия регламент относно защитата на данните са предвидени по-големи и нови права на гражданите. Едно от тях е правото да получат ясна и разбираема информация за това кой и какви  от техните данни обработва и защо. Въвежда се и правото "да бъдеш забравен". Това означава, че човек може да поиска да му бъдат изтрити личните данни, ако вече не желае тази информация да бъде обработвана и няма основателна причина за това компанията да ги пази. Например ако човек въведе името си в онлайн търсачка и сред резултатите има линк към стара статия във вестник за задължения, които не са били платени към онзи момент, то този човек може да помоли търсачката да изтрие връзката. Предвидена е и по-голяма защита за децата. Всяка информация, насочена специално към тях, трябва да бъде по-лесно достъпна, като се използва ясен и разбираем език.

Регламентът цели да въведе и по-силна защита срещу нарушенията на сигурността на личните данни - дружество, по отношение на което е нарушена сигурността на данните и което излага на риск дадени лица, трябва да уведоми за това органа за защита на данните в срок от 72 часа. Ако компанията не го направи, може да бъде глобена. Скорошни хакерски атаки от рода на WannaCry, Meltdown and Spectre показват, че това наистина е важно.


Още за Вашите права за защита на данните може да видите тук.
Повече информация на английски език може да видите тук и в приложения файл. 

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре