Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Авиокомпаниите дължат обезщетение при стачка на персонала си

23.04.2018

Самоволната или спонтанната стачка на летателния персонал след изненадващо съобщение за предстоящо преструктуриране не е „извънредно обстоятелство“.

Това означава, че авиокомпанията няма как да се освободи от задълженията си да изплаща обезщетение в случай на отмяна или голямо закъснение на полетите  заради отсъствието на нейните служители.

Това реши  Съдът на ЕС по дело, заведено срещу германската авиокомпания TUIfly, когато над 89% от пилотите и над 62% от кабинния екипаж излизат в болнични, поради което редица полети са отменени или закъснели. Досега стачките на персонала на авиопревозвачите се смятаха за проява на "извънредна ситуация", което според Регламент 261, освобождава търговеца да изплаща обезщетение.

Според решението на Съда обаче подобни протести всъщност са нормален риск за авиопревозвачите. Причината е, че преструктурирането и реорганизацията в предприятията са част от  мерките за тяхното управление и съответно на въздушните превозвачи може да им се наложи да се справят с конфликти, възникнали с техните  служители. Следователно, в ситуация като тази, която е настъпила в TUIfly през есента на 2016 г., рисковете, произтичащи от социалните последици, свързани с преструктурирането, трябва да се разглеждат като присъщи на обичайното упражняване на дейността в съответната авиокомпания. Т.е. било е очаквано да има реакция от страна на персонала, включително и стачка.

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре