Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Обезщетение в случай на закъснял полет

09.11.2012

Тълкуването по делото Стърджън е потвърдено от Съда на Европейските общности!
Прикачени документи
Новото решение на Съда на европейските общности е постановено на 23-ти октомври 2012 година и то потвърждава предишното произнасяне по случая „Стърджън", в което се посочва, че пътниците, чиито полети са забавени могат да се третират, за целите на прилагането на правото на обезщетение, като пътници, чиито полети са отменени. Следователно, те могат да разчитат на правото на обезщетение, предвидено в член 7 от Регламент № 261/2004, когато те, вследствие на закъснението на полета, изгубят три часа или повече.

Това решение трябва да се приветства, тъй като потвърждава и засилва правото на потребителите на обезщетение, в случай на закъснения на полетите. Това по всяка вероятност ще доведе до по-широко използване и следователно за развитие на ADR (алтернативни механизми за разрешаване на спорове), като се засили доверието на потребителите. Надяваме се, че освен това ще убеди авиокомпаниите наистина да разгледат жалбите на потребителите и ще насърчи желанието на авиокомпаниите  да намерят доброволно решение извън съда.

Все още решението не е достъпно онлайн, но може да видите прессъобщението на английски в прикачения файл.    
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре