Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Обезщетение в случай на закъснял полет

09.11.2012

Тълкуването по делото Стърджън е потвърдено от Съда на Европейските общности!
Прикачени документи
Новото решение на Съда на европейските общности е постановено на 23-ти октомври 2012 година и то потвърждава предишното произнасяне по случая „Стърджън", в което се посочва, че пътниците, чиито полети са забавени могат да се третират, за целите на прилагането на правото на обезщетение, като пътници, чиито полети са отменени. Следователно, те могат да разчитат на правото на обезщетение, предвидено в член 7 от Регламент № 261/2004, когато те, вследствие на закъснението на полета, изгубят три часа или повече.

Това решение трябва да се приветства, тъй като потвърждава и засилва правото на потребителите на обезщетение, в случай на закъснения на полетите. Това по всяка вероятност ще доведе до по-широко използване и следователно за развитие на ADR (алтернативни механизми за разрешаване на спорове), като се засили доверието на потребителите. Надяваме се, че освен това ще убеди авиокомпаниите наистина да разгледат жалбите на потребителите и ще насърчи желанието на авиокомпаниите  да намерят доброволно решение извън съда.

Все още решението не е достъпно онлайн, но може да видите прессъобщението на английски в прикачения файл.    
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [41]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре