Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Обезщетение в случай на закъснял полет

09.11.2012

Тълкуването по делото Стърджън е потвърдено от Съда на Европейските общности!
Прикачени документи
Новото решение на Съда на европейските общности е постановено на 23-ти октомври 2012 година и то потвърждава предишното произнасяне по случая „Стърджън", в което се посочва, че пътниците, чиито полети са забавени могат да се третират, за целите на прилагането на правото на обезщетение, като пътници, чиито полети са отменени. Следователно, те могат да разчитат на правото на обезщетение, предвидено в член 7 от Регламент № 261/2004, когато те, вследствие на закъснението на полета, изгубят три часа или повече.

Това решение трябва да се приветства, тъй като потвърждава и засилва правото на потребителите на обезщетение, в случай на закъснения на полетите. Това по всяка вероятност ще доведе до по-широко използване и следователно за развитие на ADR (алтернативни механизми за разрешаване на спорове), като се засили доверието на потребителите. Надяваме се, че освен това ще убеди авиокомпаниите наистина да разгледат жалбите на потребителите и ще насърчи желанието на авиокомпаниите  да намерят доброволно решение извън съда.

Все още решението не е достъпно онлайн, но може да видите прессъобщението на английски в прикачения файл.    
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре