Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

6 съвета за вземане на кредит он-лайн

23.11.2012

Какво трябва да проверите преди и след като сключите договор за потребителски кредит он-лайн!
Прикачени документи
  1. Проверете дали уебстраницата, която предлага кредити, дава информация за наименованието на търговеца, за неговото седалище и адрес на управление, както и имейл адрес.
  2. Помнете, че когато преглеждате уебстраници, рекламиращи оферти за заеми, то предоставящият кредита трябва да посочи нагледен пример за кредит, който да покаже разходите, които са свързани с вземането на кредита, който ви интересува. Трябва да има посочен също и годишния процент на разходите (ГПР), чието опредление е стандартизирано за целия Европейски съюз и по този начин вие можете по-лесно  и с по-голямо доверие да сравнявате офертите.
  3. Когато се свържете с предоставящия кредит, за да получите повече информация, проверете дали ви е предоставена в подходящ формат преддоговорната информация (натиснете тук, за да видите по-подробно как трябва да изглежда тази информация).
  4. Уверете се, че подробна информация за кредита се съдържа и в договора за кредит, който подписвате, проверете различните договорни условия, както и изискайте копие от договора да ви бъде изпратено по пощата. Договорът трябва е в писмена форма на хартия или друг траен носител.
  5. Знайте, че като потребител вие имате 14 календарни дни, за да се откажете от подписания договор, без да давате каквито и да е обяснения.
  6. В случай на проблем по която и да е от гореописаните точки с търговец, който се намира в друга държава-членка, вие може да сигнализирате местния Европейски потребителски центърв държавата, където живеете. В другите случаи можете да се обърнете към местната потребителска организация.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре