Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Права на пътниците: по-добра защита на европейците при пътуване по вода

11.01.2013

От днес пътниците, пътуващи по море или по вътрешните водни пътища в ЕС, и по- специално лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, ще се ползват от права, които са сходни с тези на пътниците, пътуващи с въздушен транспорт или с влак.

От днес пътниците, пътуващи по море или по вътрешните водни пътища в ЕС, и по-специално лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, ще се ползват от права, които са сходни с тези на пътниците, пътуващи с въздушен транспорт или с влак. Новите права включват:

  • подходяща и леснодостъпна информация, която се предоставя на всички пътници преди и по време на пътуването, както и наличие на обща информация за техните права на терминалите и на борда на корабите;
  • осигуряване на адекватна помощ (като закуски, храна и освежителни напитки и, при необходимост, настаняване за не повече от три нощи и в рамките на 80 EUR за нощ) в случай на анулиране на пътуване или закъснение с повече от 90 минути при заминаване,
  • гарантиране на избор между възстановяване на средства и пренасочване в случай на анулиране или закъснение с повече от 90 минути при заминаване;
  • обезщетение, чийто размер варира между 25 % и 50 % от цената на билета в случай на закъснение при пристигане;
  • недискриминационно третиране и специална безплатна помощ за пътниците с увреждания и за лицата с намалена подвижност както на пристанищните терминали, така и на борда на корабите, и финансово обезщетение при погиване или повредено тяхно оборудване за придвижване;
  • въвеждане от страна на превозвачите и операторите на терминали на механизми за разглеждане на жалбите на пътници;
  • назначаване на независими национални органи, отговарящи за прилагането на разпоредбите, ако е необходимо чрез налагането на санкции.
След приемането на Регламента за правата на пътниците по вода, е обновено и мобилното приложение за незабавна проверка на място на своите права, разпрорстранено от ЕК.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре