Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Права на пътниците: по-добра защита на европейците при пътуване по вода

11.01.2013

От днес пътниците, пътуващи по море или по вътрешните водни пътища в ЕС, и по- специално лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, ще се ползват от права, които са сходни с тези на пътниците, пътуващи с въздушен транспорт или с влак.

От днес пътниците, пътуващи по море или по вътрешните водни пътища в ЕС, и по-специално лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност, ще се ползват от права, които са сходни с тези на пътниците, пътуващи с въздушен транспорт или с влак. Новите права включват:

  • подходяща и леснодостъпна информация, която се предоставя на всички пътници преди и по време на пътуването, както и наличие на обща информация за техните права на терминалите и на борда на корабите;
  • осигуряване на адекватна помощ (като закуски, храна и освежителни напитки и, при необходимост, настаняване за не повече от три нощи и в рамките на 80 EUR за нощ) в случай на анулиране на пътуване или закъснение с повече от 90 минути при заминаване,
  • гарантиране на избор между възстановяване на средства и пренасочване в случай на анулиране или закъснение с повече от 90 минути при заминаване;
  • обезщетение, чийто размер варира между 25 % и 50 % от цената на билета в случай на закъснение при пристигане;
  • недискриминационно третиране и специална безплатна помощ за пътниците с увреждания и за лицата с намалена подвижност както на пристанищните терминали, така и на борда на корабите, и финансово обезщетение при погиване или повредено тяхно оборудване за придвижване;
  • въвеждане от страна на превозвачите и операторите на терминали на механизми за разглеждане на жалбите на пътници;
  • назначаване на независими национални органи, отговарящи за прилагането на разпоредбите, ако е необходимо чрез налагането на санкции.
След приемането на Регламента за правата на пътниците по вода, е обновено и мобилното приложение за незабавна проверка на място на своите права, разпрорстранено от ЕК.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

  • Еколагер събра в Сандански талантливи деца от 7 български училища

    Инициативи като лагера „Нашето наследство – където миналото среща бъдещото“ дават възможност на младите, опирайки се на традициите, миналото и културното наследство, да търсят пътищата към съвременното изкуство и към бъдещето.И макар светът с всички негови достижения да се развива твърде бързо, бъдещето не може ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре