Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Прессъобщение за дейността на ЕПЦ България през 2011

02.04.2012

През 2011 година ЕПЦ е рагледал 20% повече жалби от предходната година, а в повече от 53% от случаите сме помогнали на потребителя да постигне споразумение с търговеца.

Общ преглед на случаите на ЕПЦ през 2011

През 2011 година ЕПЦ България е получил 883 сигнала от потребители, което представлява ръст с почти 20% в сравнение с 2010 година. Това увеличение показва, че потребителите в по-голяма степен са се възползвали от предимствата на общия пазар на ЕС и са пазарували повече от търговци извън България и съответно потребителите с местожителство в друга държава са купували от български търговци. За ръста допринасят повишената информираност на потребителите и желание да подадат жалба, както и повишеното доверие в институциите, ангажирани с потребителска защита в България.

280 от общо получените сигнали, или около 31% са въведени като „информационни запитвания”. Това значи, че  на потребителите е предоставена информация относно законодателството, те са препратени към друг компетентен орган или сме им предоставили информационни материали.  Други 603 потребители са подали жалба срещу търговец, регистриран в друга държава членка на ЕС, Исландия или Норвегия. Във всички тези случаи ЕПЦ България е предоставил съдействие и съвети на потребителите, така че те да разрешават проблема си, като в 268 случая се е наложило ЕПЦ България да се намеси директно, като приеме жалбата и я изпрати до колегите си в другата държава за получаване на допълнителна информация и за директно свързване и преговаряне с търговеца за решаване на възникналия спор. Същевременно колегите от други потребителски центрове са регистрирали 335 жалби срещу български търговци, като от тях в 68 случая се е наложило ЕПЦ България да се свърже с търговеца и да преговаря за успешното решаване на проблема.

Обобщено ЕПЦ България е обработил 883 сигнала, от които 280 информационни запитвания и 603 жалби - от български потребители (268) и срещу български търговци (335). 

През 2011 година ЕПЦ България е разгледал общо 603 трансгранични оплаквания. От тях най-голям дял – 43% имат оплакванията относно проблеми със самолетни пътувания и багажи.  Повишеният брой оплаквания против авиокомпании се дължи на извънредните обстоятелства през 2010 година, които причиниха нарушения в полетите – обилните снеговалежи по Коледа и Нова година. На второ място с дял от 25% се нареждат жалбите относно покупката на козметични продукти. Това се дължи предимно на оплаквания на чуждестранни потребители срещу български търговци, предлагащи козметика по интернет от френски и английски сайтове.

7,5% от оплакванията са свързани с покупка на дрехи и обувки, 5% с комуникационните услуги, 5% с услуги в областта на културата, спорта и отдиха и 3% с покупката на автомобили.

Резултат от разгледаните жалби

По отношение на резултата от разгледаните жалби трябва да се отбележи, че 53% от случаите са разрешени успешно. ЕПЦ България е спестил на потребителите общо 59 994 лева. 4,5% от случаите сме препратили към друг орган, компетентен да разгледа спора – държавен орган, съд, арбитраж или друг. 38% от случаите сме закрили без да се намери решение. Спрямо 2010 година прави впечатление, че съществено намалява процентът на случаите, които сме закрили без решение – с малко повече от 5%.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре