Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

EK прави допитване за по-добра правната защита за потребителите при трансгранични искове

19.03.2013

Европейската комисия стартира днес публична консултация относно способите за осигуряване на по-добър достъп до правосъдие на потребителите и малките предприятия при трансгранични спорове, засягащи искове в малък размер.
Европейската комисия стартира днес публична консултация относно способите за осигуряване на по-добър достъп до правосъдие на потребителите и малките предприятия при трансгранични спорове, засягащи искове в малък размер. Европейската процедура за искове с малък материален интерес представлява евтин и лесен способ за уреждането на трансгранични спорове, свързани с искове на стойност до 2 000 евро, без да се преминава през сложни правни процедури. Процедурата може да се използва в случаи, в които потребителите искат да упражнят своите права — например когато не са били доставени стоки, поръчани от друга държава от ЕС. Според доклад на мрежата на европейските потребителски центрове от миналата година обаче тази лесна за използване процедура все още не е широко позната и често не се използва в достатъчна степен. Сега Европейската комисия търси мненията на потребителите, предприятията и широката общественост за това как процедурата за искове с малък материален интерес работи в момента и как тя може да бъде подобрена, опростена или модернизирана. Целта е да се постигне по-голяма сигурност при трансграничното пазаруване, като се помогне на потребителите и предприятията да се възползват в пълна степен от единния европейски пазар.
Започналата днес консултация ще продължи до 10 юни 2013 г., след което Комисията ще оцени получените отговори и мнения.

Снимка Jason Morrison
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре