Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Мрежата от ЕПЦ приветства своя нов член ЕПЦ Хърватия

01.07.2013

От 1 юли 2013 година семейството на мрежата от ЕПЦ се увеличава с един член с присъединяването на Хърватия към ЕС

Във връзка с присъединяването на Хърватия към ЕС и откриването на нов Европейски потребителски център, предоставяме на всички потребители следната полезна информация:

ХЪРВАТИЯ

НАСЕЛЕНИЕ:  4.284.889 хора

СТОЛИЦА: град Загреб

УПРАВЛЕНИЕ: многопартийна парламентарна република

ВАЛУТА: куна (HRK)

ЕЗИК: хърватски

РОУМИНГ: след 1 юли 2013 година цените за роуминг ще бъдат много по-ниски, като цената зависи от оператора, но ще бъде около 10 пъти по-евтино от момента

ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ: след 1 юли 2013 година eвропейската здравно-осигурителна карта ще бъде валидна за всички граждани на ЕС

ПАРИ В БРОЙ : когато прекосявате границата с пари в брой и носите със себе си сумата от  10.000 HRK и повече вие трябва да ги декларирате на митницата

ПОЗАРУВАНЕ: ако сте закупили стоки на стойност до 300 EUR на човек това не е необходимо да се декларира на митница

ЕЛ. МРЕЖА: 220 V AC, 50 Hz

ВАЖНИ ТЕЛЕФОННИ НОМЕРА:

-полиция: 192

-пожарна: 193

-спешна медицинска помощ: 194

-пътна помощ: 1987

-обща информация: 1981

-състояние на пътищата: 062 777 777

Може също така да се запознаете с правата си като турист от туристическия борд на Хърватия в разгара на летния сезон!

http://croatia.hr/en-GB/Homepage
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре