Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Стачка на пилотите на Луфтханза отменя общо 29 полета от София

02.04.2014

Мащабна стачка отменя полети на Луфтханза за 72 часа, считано от сряда 2 април 2014 г.
От сряда 2 април 2014 година пилотите на авиокомпания Луфтханза започват 72 часова стачка. До сега 29 полета от и до София са отменени. Бъдете наясно с правата си и ги използвайте, ако сте засегнати.

Правата на пътниците са определени в Регламент на ЕС, поради което са задължителни за всички държави от ЕС, Исландия и Норвегия. Тъй като Луфтханза е немска авиокомпания, то пътниците й са защитени от законодателството на ЕС. Правилата за отменени полети важат, независимо, че причина за отмяна на полетите е стачка.

Премаршрутиране или връщане на парите

Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
  • да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
  • да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
  • да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи

В случай на отменен полет вие може да имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. Това включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. 

Финансови компенсации

Ако вашият полет е отменен или закъснял, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Дали едно събитие е извънредно обстоятелство се преценява от съда във всеки конкретен случай.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [44]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре