Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Съвместни проверки довеждат до по-добро спазване на потребителските права

15.04.2014

Интернет страници, предлагащи самолетни билети и хотели – 62% сега са в съответсвие след изследване и проверки през 2013
Прикачени документи
През лятото на 2013 година националните власти провериха интернет страниците, предлагащи самолетни билети и хотелско настаняване, включително страници на търговци и посредници. Проверени са общо 552 страници. След допълнително разследване националните органи установяват, че общо 382 страници не са в съответствие с европейското потребителско законодателство. Те са се свързали или директно с местните търговци с несъответстващи интернет страници, или когато търговецът е от друга държава те са искали съдействието на органа в другата държава-членка, за да изискат да бъдат приведени в съответствие страниците. Днес общо 173 страници са поправени, а 209 са в процес на последващо разследване. 

Интернет страниците са проверени, за да се определи дали информацията по отношение на съществени характеристики на предлаганите услуги е лесно достъпна; дали цените са посочени на един по-ранен етап и с включени допълнителни такси; дали интернет страниците предоставя електронен адрес за поставяне на въпроси или подаване на жалби; дали интернет страниците съдържат общи условия преди покупката и дали те са написани на ясен и достъпен език. Основните проблеми са:
  • Липса на задължителна информация за идентифициране на търговеца и по-точно неговата електронна поща, което препятства потребителите да осъществят ефективен контакт. 162 страници не са съдържали подобна информация.
  • Липса на ясни указания как да се подаде жалба. 157 страници не са предоставили такава информация.
  • Незадължителните ценови добавки, като такса за багаж, такса застраховка, качване с предимство на борда, не са посочени на база "възможност за избор". Този проблем се среща в 133 страници.
  • Общата цена за услугата не показана предварително, когато се показват основните елементи на резервацията. 122 интернет страници не предоставят такава информация.
"Sweep" е европейско изследване на интернет страници, за да се устаноят нарушения на потребителското законодателство и за да се подигури в последствие правилното приложение на закона. Изследването е координирано от Европейската комисия и проведено едновременно от националните правоприлагащи органи. Изследването на пътничиските услуги е проведено в 27 държави-членки, Норвегия и Исландия през месец юни 2013 година.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре