Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Съвместни проверки довеждат до по-добро спазване на потребителските права

15.04.2014

Интернет страници, предлагащи самолетни билети и хотели – 62% сега са в съответсвие след изследване и проверки през 2013
Прикачени документи
През лятото на 2013 година националните власти провериха интернет страниците, предлагащи самолетни билети и хотелско настаняване, включително страници на търговци и посредници. Проверени са общо 552 страници. След допълнително разследване националните органи установяват, че общо 382 страници не са в съответствие с европейското потребителско законодателство. Те са се свързали или директно с местните търговци с несъответстващи интернет страници, или когато търговецът е от друга държава те са искали съдействието на органа в другата държава-членка, за да изискат да бъдат приведени в съответствие страниците. Днес общо 173 страници са поправени, а 209 са в процес на последващо разследване. 

Интернет страниците са проверени, за да се определи дали информацията по отношение на съществени характеристики на предлаганите услуги е лесно достъпна; дали цените са посочени на един по-ранен етап и с включени допълнителни такси; дали интернет страниците предоставя електронен адрес за поставяне на въпроси или подаване на жалби; дали интернет страниците съдържат общи условия преди покупката и дали те са написани на ясен и достъпен език. Основните проблеми са:
  • Липса на задължителна информация за идентифициране на търговеца и по-точно неговата електронна поща, което препятства потребителите да осъществят ефективен контакт. 162 страници не са съдържали подобна информация.
  • Липса на ясни указания как да се подаде жалба. 157 страници не са предоставили такава информация.
  • Незадължителните ценови добавки, като такса за багаж, такса застраховка, качване с предимство на борда, не са посочени на база "възможност за избор". Този проблем се среща в 133 страници.
  • Общата цена за услугата не показана предварително, когато се показват основните елементи на резервацията. 122 интернет страници не предоставят такава информация.
"Sweep" е европейско изследване на интернет страници, за да се устаноят нарушения на потребителското законодателство и за да се подигури в последствие правилното приложение на закона. Изследването е координирано от Европейската комисия и проведено едновременно от националните правоприлагащи органи. Изследването на пътничиските услуги е проведено в 27 държави-членки, Норвегия и Исландия през месец юни 2013 година.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре