Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Ново мобилно приложение в помощ на европейските потребители

02.07.2014

“ECC-Net: Travel App” - Ново мобилно приложение в помощ на европейските потребители, когато пътуват в чужбина
Прикачени документи

 “ECC-Net: Travel App”

Ново мобилно приложение в помощ на европейските потребители,

когато пътуват в чужбина

 

Купили сте си нещо по време на почивка, което се е развалило малко след това? Проблеми с наемането на автомобил или хотел, резервирани от вкъщи? Закъснял полет на връщане? В случай, че почивката не протече както е планирано, вие трябва да знаете какво да направите, за да си защитите правата. Нещо повече: Вие може и да го кажете!

 

Специално за летните отпуски Мрежата от Европейски потребителски центрове (ECC-Net) представя уникално ново приложение: ECC-Net: Travel App. То е незаменим спътник за пътуване в рамките на Европейския съюз, както и в Исландия и Норвегия: приложението помага на потребителите да се справят с трудни ситуации по време на почивка в чужбина и да изразят своите потребителски права на езика на страната на местоназначение. Приложението за пътуване на ECC-Net предоставя правни познания и езикова поддръжка на 23 езика на ЕС плюс норвежки и исландски.

 

Отделните теми са: покупки, наемане на автомобил, настаняване в хотел, медицинско лечение, въздушен и железопътен транспорт, както и шосеен и морски и речен.

Разделът с полезна информация предлага важни телефонни номера и адреси в случай на извънредни ситуации.

 

Приложението е безплатно и работи офлайн, за да се избегне таксуването в роуминг. То е достъпно за устройства с iOS, Android и Microsoft Windows оперативни системи и може да бъде свалено оттук:

 Google Playstore (Android)     

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

 Apple app store (iOS)               

https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562 

 Windows Store (Microsoft)

http://www.windowsphone.com/de-de/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0-644a7e734813

 Приложението за пътуване на ECC-Net бе представено на 2 юли 2014 година в Европейския парламент в Страсбург в присъствието на Еврокомисаря по потребителска политика Невен Мимица и евродепутата Андреас Шваб. Комисар Мимица каза: “Успешният единен пазар зависи също така и от граждани, които знаят своите потребителски права. Ние приветстваме тази инициатива, която способства да се повиши осведомеността сред европейските потребители и улеснява потребителите, пътуващи в ЕС, да упражнят своите права“.

 Директорът на Европейския потребителски център България Игнат Арсенов подчерта: „Приложението за пътуване на ECC-Net предоставя една чудесна възможност за всички европейски граждани да се информират как да защитят потребителските си права в конкретен проблем при пътуване в чужбина. Всичко това българските граждани могат да направят безплатно и лесно на 23 езика на ЕС, както и на исландски и норвежки“.

Приложението за пътуване на ECC-Net е съвместен проект на всички 30 членове на мрежата. Във всяка една държава-членка на ЕС, както и в Исландия и Норвегия има Европейски потребителски център, който предлага на потребителите безплатна помощ и съвети. Центровете се съфинансират от Европейския съюз.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре