Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Жалваме се най-много от сметки, договорни условия и преносимост на номерата

23.07.2014

Потребителските жалби срещу мобилните оператори през 2012 и 2013 година са основно от проблеми със сметките, договорите и преносимост на номерата. Това показва нов доклад на Европейската комисия.
Прикачени документи
Нов доклад за състоянието на пазара на далекосъобщенията в ЕС
 
Днес Европейската комисия публикува доклад за пазара на далекосъобщенията и за регламентирането му в ЕС за периода 2012—2013 г.
В доклада се разглеждат разностранни въпроси от нормативно естество — регламентиране на пазара; планове за високоскоростен интернет и източници на финансиране; национални регламентиращи органи; разрешителни; управление на радиочестотния спектър; предимства при достъп и достъп до пасивна инфраструктура; достъп и взаимосвързаност; потребители; универсална услуга; мрежова неутралност. Те са анализирани от гледна точка на пазарните тенденции, конкурентоспособността и целите на Програмата в областта на цифровите технологии.

Докладът констатира, че в България през 2012 година над 30% от потребителските жалби са били за преносимост на номерата, но след намеса на регулаторните органи тези жалби намаляват на под 5%. 
  • КРС също така е въвела изискване операторите да предлагат най-малко две тарифи за мобилни и фиксирани услуги на абонаментен план и предплатени услуги, при които повиквания се таксуват при минимален първоначален период на таксуване до 30 секунди - след това на секунда.
  • Въведен е максимален срок на договорите с продължителност не повече от две години. Мобилните оператори трябва да дават възможност на всеки потребител да сключи договор и с по-кратък срок - до 1 година.
  • Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие, след изтичане срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечено предизвестие, без да дължи неустойки за това.

Какви права имаме и кой може да ни съдейства може да научите по-обстойно от нашата брошура.

Пълният текст на Доклада е достъпен на следния интернет адрес.
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/2014-report-implementation-eu-regulatory-framework-electronic-communications

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре