Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Жалваме се най-много от сметки, договорни условия и преносимост на номерата

23.07.2014

Потребителските жалби срещу мобилните оператори през 2012 и 2013 година са основно от проблеми със сметките, договорите и преносимост на номерата. Това показва нов доклад на Европейската комисия.
Прикачени документи
Нов доклад за състоянието на пазара на далекосъобщенията в ЕС
 
Днес Европейската комисия публикува доклад за пазара на далекосъобщенията и за регламентирането му в ЕС за периода 2012—2013 г.
В доклада се разглеждат разностранни въпроси от нормативно естество — регламентиране на пазара; планове за високоскоростен интернет и източници на финансиране; национални регламентиращи органи; разрешителни; управление на радиочестотния спектър; предимства при достъп и достъп до пасивна инфраструктура; достъп и взаимосвързаност; потребители; универсална услуга; мрежова неутралност. Те са анализирани от гледна точка на пазарните тенденции, конкурентоспособността и целите на Програмата в областта на цифровите технологии.

Докладът констатира, че в България през 2012 година над 30% от потребителските жалби са били за преносимост на номерата, но след намеса на регулаторните органи тези жалби намаляват на под 5%. 
  • КРС също така е въвела изискване операторите да предлагат най-малко две тарифи за мобилни и фиксирани услуги на абонаментен план и предплатени услуги, при които повиквания се таксуват при минимален първоначален период на таксуване до 30 секунди - след това на секунда.
  • Въведен е максимален срок на договорите с продължителност не повече от две години. Мобилните оператори трябва да дават възможност на всеки потребител да сключи договор и с по-кратък срок - до 1 година.
  • Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие, след изтичане срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечено предизвестие, без да дължи неустойки за това.

Какви права имаме и кой може да ни съдейства може да научите по-обстойно от нашата брошура.

Пълният текст на Доклада е достъпен на следния интернет адрес.
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/2014-report-implementation-eu-regulatory-framework-electronic-communications

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре