Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Жалваме се най-много от сметки, договорни условия и преносимост на номерата

23.07.2014

Потребителските жалби срещу мобилните оператори през 2012 и 2013 година са основно от проблеми със сметките, договорите и преносимост на номерата. Това показва нов доклад на Европейската комисия.
Прикачени документи
Нов доклад за състоянието на пазара на далекосъобщенията в ЕС
 
Днес Европейската комисия публикува доклад за пазара на далекосъобщенията и за регламентирането му в ЕС за периода 2012—2013 г.
В доклада се разглеждат разностранни въпроси от нормативно естество — регламентиране на пазара; планове за високоскоростен интернет и източници на финансиране; национални регламентиращи органи; разрешителни; управление на радиочестотния спектър; предимства при достъп и достъп до пасивна инфраструктура; достъп и взаимосвързаност; потребители; универсална услуга; мрежова неутралност. Те са анализирани от гледна точка на пазарните тенденции, конкурентоспособността и целите на Програмата в областта на цифровите технологии.

Докладът констатира, че в България през 2012 година над 30% от потребителските жалби са били за преносимост на номерата, но след намеса на регулаторните органи тези жалби намаляват на под 5%. 
  • КРС също така е въвела изискване операторите да предлагат най-малко две тарифи за мобилни и фиксирани услуги на абонаментен план и предплатени услуги, при които повиквания се таксуват при минимален първоначален период на таксуване до 30 секунди - след това на секунда.
  • Въведен е максимален срок на договорите с продължителност не повече от две години. Мобилните оператори трябва да дават възможност на всеки потребител да сключи договор и с по-кратък срок - до 1 година.
  • Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие, след изтичане срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечено предизвестие, без да дължи неустойки за това.

Какви права имаме и кой може да ни съдейства може да научите по-обстойно от нашата брошура.

Пълният текст на Доклада е достъпен на следния интернет адрес.
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/2014-report-implementation-eu-regulatory-framework-electronic-communications

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре