Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Повече права за потребителите с нови промени в закона

25.07.2014

Днес влизат в сила промени в Закона за защита на потребителите, които дават повече права на потребителите
Потребителите ще разполагат с повече време да върнат стоките, поръчани по интернет, както и са защитени от скрити такси съгласно новите правила за защита на потребителите, взезли в сила днес.

Съгласно закона на потребителите, закупили стоки по интернет, не може да се начисляват високи такси за използване на платежно средство като кредитни или дебитни карти.

Потребителите вече могат се откажат от договора в срок от 14 дни и да върнат стоките, поръчани онлайн, като ако не са уведомени за това си право от търговеца, този срок е една година.

Срокът за отказ от договора започва да тече от получаване на стоката, а не от момента на сключване на договора, както е понастоящем.

По-ясни правила и по-кратки срокове се въвеждат за възстановяване на сумите. Търговците са задължени да възстановяват парите на потребителите, включително и разходите за доставка, при отказ от договора, в срок от 14 дни.

Потребителите ще получават образец на формуляр за отказ, който те могат (но не са задължени) да използват, ако решат да променят желанието си или ако желаят да се откажат от договора, сключен от разстояние или в дома им. Това ще улесни и ускори отказа, независимо от мястото в ЕС, където е бил сключен договора.

Ако търговците искат потребителят да поеме разходите за връщане на стоките, след като той е решил да ги върне, те трябва предварително ясно да обяснят това на потребителите. В противен случай търговците трябва да платят за връщането на стоките.

Потребителите, закупили музика, филми или книги като дигитални продукти, за първи път ще имат възможност да се откажат от договора, но само до момента, в който е започнало изтеглянето.

Ако една стока се повреди три пъти и след всяка рекламация търговецът я поправя, то при поява на друг дефект потребителят ще може да развали договора и да си иска парите обратно. Отпада възможността за търговците безкрайно да удовлетворяват рекламациите с ремонт. 

При предявяване на рекламация задължително търговецът трябва издава на потребителя докумет за това, както и се увеличават местата, където може потребителите да подадат рекламация, като вече това може да бъде направено във всички търговски обекти на продавача.





Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [48]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре