Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?


През 2015 г. мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е получила над 93 694 запитвания от потребители в целия Европейски съюз, Исландия и Норвегия. Все повече и повече хора използват интернет, за да организират ваканцията си – резервацията може да се случи само онлайн само с един клик. През 2015 г. 19% от запитванията и жалбите, получени в ЕПЦ, са свързани с ваканциите и почивките. Заради това ECC-Net реши да проведе разследване дали цената на полетите, хотелите, наема на кола, както и всички други услуги, свързани с почивката на човек, посочена в началото на резервационния процес е същата като цената, която финално е била платена от потребителя.

Това проучване се състои от задълбочен преглед на 539 потребителски жалби, получени в ECC-Net, 237 симулирани резервации, както и 513 отговора от потребители в специално онлайн проучване. Резултатите показват, че ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет. В повечето от тези случаи причина за увеличението на цените са такси за управление, такси за кредитни карти или за чекиране. Проучването сред потребителите показа, че все още има много клиенти, които не се оплакват, ако крайната цена за полет, хотел или кола под наем не съответства на посочената първоначално, защото не знаят къде да го направят. По тази причина ECC-Net реши да повиши информираността на потребителите и търговците, като публикува списък с препоръки.

Пълният доклад може да видите в прикачения файл

Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Годишен отчет 2016

    Годишен отчет 2016 Годишен отчет ЕПЦ 2016 година

  • Проучване за процедурата за алтернативно решаване на спорове

    Проучване за процедурата за алтернативно решаване на спорове Мрежата от Европейски потребителски центрове направи кратко проучване, свързано с процедурата за алтернативно решаване на спорове. То беше проведено и обобщено от колегите от ЕПЦ Полша. В голяма част от ЕПЦ не е необходимо официално пълномощно от страна на потребителя, когато случаят се прехвърля от нашата мрежа ...

  • Къде в ЕС зимните гуми са задължителни?

    Къде в ЕС зимните гуми са задължителни? Тръгвате на ски в Австрия? Или замисляте романтичен уикенд в Хърватия? Преди да се отправите на път, е важно да подготвите добре колата си за зимата. Вижте къде в Европейския съюз зимните гуми са задължителни. Проверете дали в страната, където отивате, може да се ползват гуми с шипове. Повече информация може да ...

  • Доклад за помирителните комисии през 2016 година

    Доклад за помирителните комисии през 2016 година Във връзка с решаването на потребителски спорове през 2016 г. са постъпили  282 заявления, по които са образувани 255 общи помирителни производства за уреждане спорове между потребители и търговци. Те са свързани с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки или услуги и неравноправните клаузи в ...

  • Абонаментните капани в Европа

    Абонаментните капани в Европа Проучване сред потребителите в шест държави (Белгия, Австрия, Швеция, Финландия, Холандия и Норвегия) представя как хората се отнасят към т.нар. абонаментни капани. Според изследването няма съществена разлика в това как реагират жителите на различните страни. Повечето жертви на подобни практики са се свързали с ...

Страници:  1  2  3  4  5  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре