Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

КЗП и ЕПЦ отчетоха лято`2017


От началото на месец септември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще осъществява засилен мониторинг върху пазара на стоките и услугите, свързани с подготовката за новата учебна година. Други акценти в работата на КЗП през есента ще бъдат анализът на общите условия на застрахователните дружества, банките и финансовите институции, както и съобщенията за намаления преди празниците и подготовката за зимния туристически сезон. Това съобщиха от ръководството на институцията на пресконференция днес, 31 август.

От началото на май до края на август КЗП е извършила около 11 000 проверки в туристически и търговски обекти, като е съставила близо 800 акта, съобщи председателят Димитър Маргаритов. Те са свързани както с административни нарушения, така и с нелоялни търговски практики. Въпреки че пазарът не е изчистен от нарушения и проблеми, като цяло туристическият сезон преминава спокойно, обобщи Маргаритов.

Забранени са 54 нелоялни практики, предимно свързани с обявяването и прилагането на цените или липса в търговския обект на рекламирани в брошури артикули при провеждане на кампании за намаления и промоции. Контролният орган е пресякъл некоректни практики също в сферата на телекомуникациите и на туризма, където е имало опити за подвеждане относно вида и категорията на туристически обекти, а при наем на плажни принадлежности потребителят е принуден да заплати няколко услуги без възможност за избор само на желаната от него, каза Константин Райков, член на КЗП.  

По темата безопасност Комисията е осъществила над 1175 инспекции, в резултат на които са съставени 65 акта за нарушения и са забранени около 25 вида опасни сезонни стоки и една услуга, съобщи Константин Арабаджиев, член на КЗП. Той каза още, че в периода май-август в КЗП са постъпили над 6000 жалби и сигнали, свързани с качеството на стоките и с условията на предоставяне на услуги. Във връзка с тях са извършени 2500 инспекции и са 280 съставени акта. 62% от жалбите са решени в полза на гражданите.

Жалбите и запитванията, получени в Европейски потребителски център България през от май до края на август, са се увеличили с около 42% спрямо същия период за 2016 г. От тях най-много са за проблеми, свързани с транспорта (основно закъснели или отложени полети, загубен или забавен багаж). 

„Увеличеният брой на жалбите при нас е свързан с факта, че ставаме все по-популярни и се обръщат към нас, за да им помогнем. В европейски мащаб се наблюдава тенденция все повече хора да пазаруват онлайн, включително и през граница - купуват се не само стоки, но и услуги като пътувания и почивки“, коментира Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. Той разказа и за последните сигнали, получени в центъра, свързани с онлайн платформа за резервации на хотели. Потребителите твърдят, че правят резервация, като срещу нея получават право за безплатен вход за различни атракции. После обаче търговецът променя условията като част от безплатните забележителности се изключват или се налага лимит при ползването им.

 

на снимката - от ляво на дясно - Константин Райков, Димитър Маргаритов, Константин Арабаджиев и Игнат Арсенов

 

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Пресконференция в Бургас

    Европейският потребителски център България към Комисията за защита на потребителите ще отвори еднодневен информационен щанд в Бургас на открито. Той ще се проведе на 18 юли, вторник, и започва в 10 часа. Старт на събитието ще даде Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите. В мероприятието ще ...

  • Как да избегнете неприятните изненади при онлайн резервация на вашата почивка

    Как да избегнете неприятните изненади при онлайн резервация на вашата почивка Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“ Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Кръгла маса "Информационните технологии в полза на потребителите"

    Предизвикателството днес е да бъдат защитени правата на потребителите в дигиталния свят, който е факт и се развива с бурни темпове и у нас. По данни на "Евростат" през м.г. над 1,3 млн. българи са пазарували онлайн, като са реализирали оборот от над 400 млн. лв. Потребителското доверие в последните две години ...

  • Информационен щанд и брифинг за Деня на потребителите

    Информационен щанд и брифинг за Деня на потребителите На 15 март отбелязваме Международния ден на потребителите. Тази година неговото мото е „Изграждането на цифров свят, в който потребителите могат да вярват“. По този повод Европейски потребителски център България ще отвори информационен щанд в „Сердика Център“ в София. Целта е да информираме хората на място за ...

  • Каква беше потребителската 2016-а година?

    Каква беше потребителската 2016-а година? Около 70% от извършените от Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година близо 39 000 инспекции в търговски и туристически обекти и в онлайн пространството са свързани с разкриването и забраната на практики, които увреждат икономическите интереси на гражданите. Издадени са 300 заповеди за ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре