Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Доклад на мрежата от ЕПЦ - Търговските гаранции – струват ли си парите?


Законовата гаранция в ЕС позволява на потребителите до две години от покупката на дадена стока да могат да изискат да се извърши ремонт, замяна на дефектни стоки, а в някой случай възстановяване на парите, заплатени за стоката. Търговецът е длъжен да предоставя гореописаната гаранция на потребителите без те да заплащат допълнително за нея. Търговските гаранции, предлагани срещу допълнително заплащане на потребителите, са все по-често срещано явление. Но заслужават ли си търговските гаранции допълнителното заплащане? Търговската гаранция дава ли допълнителни права в ЕС, Исландия и Норвегия? Европейската мрежа от потребителски центрове извърши 342 проверки в 25 страни, 127 проверени уебсайта, проведени са запитвания към 543 потребители, както и 127 търговски обекта онлайн. Резултатите показват, че не всички търговски гаранции предлагат нещо повече от законовата гаранция, и съдържат много изключения. Търговската гаранция е полезна, когато покрива щета причинена от инцидент или неправилна употреба. По повод Световния ден на потребителите на 15 март, Потребителският Център публикува отчет за прилагането на търговските и законовите гаранции в ЕС, Исландия и Норвегия. С цел да помогне на потребителите да разбират по-добре правата си, за да решат дали да заплатят търговска гаранция, докладът е придружен от таблици и списъци по държави с възможните предимства.
Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Годишен отчет 2016

    Годишен отчет 2016 Годишен отчет ЕПЦ 2016 година

  • Проучване за процедурата за алтернативно решаване на спорове

    Проучване за процедурата за алтернативно решаване на спорове Мрежата от Европейски потребителски центрове направи кратко проучване, свързано с процедурата за алтернативно решаване на спорове. То беше проведено и обобщено от колегите от ЕПЦ Полша. В голяма част от ЕПЦ не е необходимо официално пълномощно от страна на потребителя, когато случаят се прехвърля от нашата мрежа ...

  • Къде в ЕС зимните гуми са задължителни?

    Къде в ЕС зимните гуми са задължителни? Тръгвате на ски в Австрия? Или замисляте романтичен уикенд в Хърватия? Преди да се отправите на път, е важно да подготвите добре колата си за зимата. Вижте къде в Европейския съюз зимните гуми са задължителни. Проверете дали в страната, където отивате, може да се ползват гуми с шипове. Повече информация може да ...

  • Доклад за помирителните комисии през 2016 година

    Доклад за помирителните комисии през 2016 година Във връзка с решаването на потребителски спорове през 2016 г. са постъпили  282 заявления, по които са образувани 255 общи помирителни производства за уреждане спорове между потребители и търговци. Те са свързани с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки или услуги и неравноправните клаузи в ...

  • Абонаментните капани в Европа

    Абонаментните капани в Европа Проучване сред потребителите в шест държави (Белгия, Австрия, Швеция, Финландия, Холандия и Норвегия) представя как хората се отнасят към т.нар. абонаментни капани. Според изследването няма съществена разлика в това как реагират жителите на различните страни. Повечето жертви на подобни практики са се свързали с ...

Страници:  1  2  3  4  5  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре