Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Доклад на мрежата от ЕПЦ - Търговските гаранции – струват ли си парите?


Законовата гаранция в ЕС позволява на потребителите до две години от покупката на дадена стока да могат да изискат да се извърши ремонт, замяна на дефектни стоки, а в някой случай възстановяване на парите, заплатени за стоката. Търговецът е длъжен да предоставя гореописаната гаранция на потребителите без те да заплащат допълнително за нея. Търговските гаранции, предлагани срещу допълнително заплащане на потребителите, са все по-често срещано явление. Но заслужават ли си търговските гаранции допълнителното заплащане? Търговската гаранция дава ли допълнителни права в ЕС, Исландия и Норвегия? Европейската мрежа от потребителски центрове извърши 342 проверки в 25 страни, 127 проверени уебсайта, проведени са запитвания към 543 потребители, както и 127 търговски обекта онлайн. Резултатите показват, че не всички търговски гаранции предлагат нещо повече от законовата гаранция, и съдържат много изключения. Търговската гаранция е полезна, когато покрива щета причинена от инцидент или неправилна употреба. По повод Световния ден на потребителите на 15 март, Потребителският Център публикува отчет за прилагането на търговските и законовите гаранции в ЕС, Исландия и Норвегия. С цел да помогне на потребителите да разбират по-добре правата си, за да решат дали да заплатят търговска гаранция, докладът е придружен от таблици и списъци по държави с възможните предимства.
Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Къде в ЕС зимните гуми са задължителни?

    Къде в ЕС зимните гуми са задължителни? Тръгвате на ски в Австрия? Или замисляте романтичен уикенд в Хърватия? Преди да се отправите на път, е важно да подготвите добре колата си за зимата. Вижте къде в Европейския съюз зимните гуми са задължителни. Проверете дали в страната, където отивате, може да се ползват гуми с шипове. Повече информация може да ...

  • Абонаментните капани в Европа

    Абонаментните капани в Европа Проучване сред потребителите в шест държави (Белгия, Австрия, Швеция, Финландия, Холандия и Норвегия) представя как хората се отнасят към т.нар. абонаментни капани. Според изследването няма съществена разлика в това как реагират жителите на различните страни. Повечето жертви на подобни практики са се свързали с ...

  • Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?

    Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала? През 2015 г. мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е получила над 93 694 запитвания от потребители в целия Европейски съюз, Исландия и Норвегия. Все повече и повече хора използват интернет, за да организират ваканцията си – резервацията може да се случи само онлайн само с един клик. През 2015 г. 19% ...

  • 3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти

    3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти Над 3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа

    Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски ...

Страници:  1  2  3  4  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре