Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Доклад на мрежата от ЕПЦ - Търговските гаранции – струват ли си парите?


Законовата гаранция в ЕС позволява на потребителите до две години от покупката на дадена стока да могат да изискат да се извърши ремонт, замяна на дефектни стоки, а в някой случай възстановяване на парите, заплатени за стоката. Търговецът е длъжен да предоставя гореописаната гаранция на потребителите без те да заплащат допълнително за нея. Търговските гаранции, предлагани срещу допълнително заплащане на потребителите, са все по-често срещано явление. Но заслужават ли си търговските гаранции допълнителното заплащане? Търговската гаранция дава ли допълнителни права в ЕС, Исландия и Норвегия? Европейската мрежа от потребителски центрове извърши 342 проверки в 25 страни, 127 проверени уебсайта, проведени са запитвания към 543 потребители, както и 127 търговски обекта онлайн. Резултатите показват, че не всички търговски гаранции предлагат нещо повече от законовата гаранция, и съдържат много изключения. Търговската гаранция е полезна, когато покрива щета причинена от инцидент или неправилна употреба. По повод Световния ден на потребителите на 15 март, Потребителският Център публикува отчет за прилагането на търговските и законовите гаранции в ЕС, Исландия и Норвегия. С цел да помогне на потребителите да разбират по-добре правата си, за да решат дали да заплатят търговска гаранция, докладът е придружен от таблици и списъци по държави с възможните предимства.
Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

Страници:  1  2  3  4  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре