Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

10 години в услуга на европейските потребители


Годишният доклад за тази година бележи първото десетилетие на мрежата от Европейски потребителски центрове.
Ние обръщаме поглед назад към постигнатото Потребителските центрове през целия период, тъй като средата, в която оперират ЕПЦ се разви много с разцвета на електронната търговия и индивидуалните международни пътувания. Това даде тласък на трансграничните покупки на потребителите. През това време законодателната рамка на ЕС за защита на потребителите бе засилена и именно Европейските потребителски центрове бяха инструментът, чрез който тя се прилага във всяко кътче на ЕС.

  • ECC-Net е мрежа от 30 офиса в държавите-членки на ЕС, Норвегия и Исландия, която предоставя безплатни съвети и помощ на потребителите при техните трангранични покупки - онлайн или направени на място в тези 30 държави.
  • Понастоящем мрежата е в директен контакт с над 100 000 потребители всяка година и разглежда около 40 000 жалби на потребители. Над 3 000 000 потребители намират нужната информация и съвети на интернет страниците на центровете на мрежата, а и много други чрез приложенията на мрежата и социалните медии.
  • Мрежата от центрове разполага с правни експерти, които предоставят индивидуални конкретни съвети и помощ. Експертите помагат на потребителите в техните жалби срещу търговци, които продават дефектни стоки или услуги, или по друг начин не отговарят на стандартите на европейското законодателство, например по отношение на правата на пътниците.
  • Мрежата от ЕПЦ предоставя съвети относно разглеждането на спорове, когато потребителят и търговецът са от различни държави с цел да се достигне доброволно разрешаване на тези спорове. Повече от две трети от случаите се решават по този начин. Експертите на мрежата нямат правомощия да решават спорове или да представляват страните пред съда, но могат да дадат съвети, за това как да се премине по този път, ако е необходимо. Центровете на мрежата се стремят да предоставят общи високи стандарти, основани на единно ръководство за обслужване на клиентите, добри практики, защита на личните данни, качествено разглеждане на случаи и други.
  • Центровете на мрежата от ЕПЦ работят заедно помежду си и с правоприлагащите органи за да разглеждат жалби и да защитават правата на потребителите.
  • Потребителските центрове обединяват своя опит, за да изследват теми от защита на правата на потребителите и ежедневния опит с прилагане на европейското законодателство, и по този начин да се набележат празни полети и нововъзникващи проблеми.

 Пълният текст на доклада може да свалите от тук.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Къде в ЕС зимните гуми са задължителни?

    Къде в ЕС зимните гуми са задължителни? Тръгвате на ски в Австрия? Или замисляте романтичен уикенд в Хърватия? Преди да се отправите на път, е важно да подготвите добре колата си за зимата. Вижте къде в Европейския съюз зимните гуми са задължителни. Проверете дали в страната, където отивате, може да се ползват гуми с шипове. Повече информация може да ...

  • Абонаментните капани в Европа

    Абонаментните капани в Европа Проучване сред потребителите в шест държави (Белгия, Австрия, Швеция, Финландия, Холандия и Норвегия) представя как хората се отнасят към т.нар. абонаментни капани. Според изследването няма съществена разлика в това как реагират жителите на различните страни. Повечето жертви на подобни практики са се свързали с ...

  • Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?

    Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала? През 2015 г. мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е получила над 93 694 запитвания от потребители в целия Европейски съюз, Исландия и Норвегия. Все повече и повече хора използват интернет, за да организират ваканцията си – резервацията може да се случи само онлайн само с един клик. През 2015 г. 19% ...

  • 3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти

    3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти Над 3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа

    Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски ...

Страници:  1  2  3  4  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре