Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Пресконференция на автогара Юг в Бургас


Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, откри „Гише на пътника” на Автогара Юг в Бургас, днес, 21 август.

Идеята е да се повиши образованието и информираността на всички потребители, касаещи пътуването както по суша, така и по въздух и вода, обясни Райков.

Еднодневният информационния щанд на автогарата е организиран от Европейскияпотребителски център - България, който е проект на КЗП. Такава инициатива ще се проведе и утре, 22 август, на летище Бургас.

Независимо от къде до къде пътуват и с какъв вид транспорт, пътниците имат равни права и са защитени в цяла Европа, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център (ЕПЦ).

Едно от основните права на пътниците е това на защита от дискриминация, т.е. не може да ни откажат да ни продадат билет заради това, че сме български граждани, хора със затруднена или намалена подвижност или пък да ни искат допълнително пари, например, обясни Арсенов. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени от началото на годината до сега в ЕПЦ, са свързани именно с проблеми с транспорта.

Пътниците трябва да знаят, че ако тяхното пътуване с автобус  (над 250 км) бъде отменено или има закъснение повече от 90 минути, имат право на безплатна храна и напитки - трябва да ги искат от превозвачите, трябва да искат и информация за това какво ще бъде закъснението, как ще бъдат премаршрутирани, каза още Арсенов.

От началото на май до средата на месец август на територията на Регионална дирекция Бургас към КЗП са проведени над 1200 инспекции в туристически обекти, като са съставени около 60 акта. Сред основните нарушения са липса на меню на български език (а само на чужд език – руски или английски) в заведения или табелите за категорията на обекта не са поставени на видно място в туристическия обект. Засечени са и липси на ценоразписи на допълнителните услуги в хотели, съобщи още Константин Райков, член на КЗП. Имахме жалба за предложено безплатно настаняване в хотел за деца до 6-годишна възраст, а при пристигане на семейството са поискани 10 лв. за поставянето на кошара в стаята, добави той.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Покана за представяне на потребителски гид "Моята карта, моят приятел"

    Покана за представяне на потребителски гид "Моята карта, моят приятел" 16 ноември 2018 В седмицата на Черния петък и в периода, когато избираме подаръците за Коледа, искаме да Ви представим потребителския гид „Моята карта, моят приятел“. Какво има там? В този гид е събрана най-важната информация за картовите разплащания и електронната търговия. В наръчника  могат да се намерят ...

  • Членове на КЗП се включват в информационните щандове на ЕПЦ

    Членове на КЗП се включват в информационните щандове на ЕПЦ 10 юли 2018Членовете на Комисията за защита на потребителите Константин Арабаджиев и Константин Райков ще се включат в еднодневните информационни щандове, които Европейски потребителски център България разкрива това лято в различни точки по българското Черноморие. Инициативата "Вашите права" се провежда две ...

  • КЗП и ЕПЦ отчетоха лято`2017

    КЗП и ЕПЦ отчетоха лято`2017 От началото на месец септември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще осъществява засилен мониторинг върху пазара на стоките и услугите, свързани с подготовката за новата учебна година. Други акценти в работата на КЗП през есента ще бъдат анализът на общите условия на застрахователните дружества, банките и ...

  • Пресконференция в Бургас

    Европейският потребителски център България към Комисията за защита на потребителите ще отвори еднодневен информационен щанд в Бургас на открито. Той ще се проведе на 18 юли, вторник, и започва в 10 часа. Старт на събитието ще даде Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите. В мероприятието ще ...

  • Как да избегнете неприятните изненади при онлайн резервация на вашата почивка

    Как да избегнете неприятните изненади при онлайн резервация на вашата почивка Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“ Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре