Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Пресконференция на автогара Юг в Бургас


Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, откри „Гише на пътника” на Автогара Юг в Бургас, днес, 21 август.

Идеята е да се повиши образованието и информираността на всички потребители, касаещи пътуването както по суша, така и по въздух и вода, обясни Райков.

Еднодневният информационния щанд на автогарата е организиран от Европейскияпотребителски център - България, който е проект на КЗП. Такава инициатива ще се проведе и утре, 22 август, на летище Бургас.

Независимо от къде до къде пътуват и с какъв вид транспорт, пътниците имат равни права и са защитени в цяла Европа, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център (ЕПЦ).

Едно от основните права на пътниците е това на защита от дискриминация, т.е. не може да ни откажат да ни продадат билет заради това, че сме български граждани, хора със затруднена или намалена подвижност или пък да ни искат допълнително пари, например, обясни Арсенов. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени от началото на годината до сега в ЕПЦ, са свързани именно с проблеми с транспорта.

Пътниците трябва да знаят, че ако тяхното пътуване с автобус  (над 250 км) бъде отменено или има закъснение повече от 90 минути, имат право на безплатна храна и напитки - трябва да ги искат от превозвачите, трябва да искат и информация за това какво ще бъде закъснението, как ще бъдат премаршрутирани, каза още Арсенов.

От началото на май до средата на месец август на територията на Регионална дирекция Бургас към КЗП са проведени над 1200 инспекции в туристически обекти, като са съставени около 60 акта. Сред основните нарушения са липса на меню на български език (а само на чужд език – руски или английски) в заведения или табелите за категорията на обекта не са поставени на видно място в туристическия обект. Засечени са и липси на ценоразписи на допълнителните услуги в хотели, съобщи още Константин Райков, член на КЗП. Имахме жалба за предложено безплатно настаняване в хотел за деца до 6-годишна възраст, а при пристигане на семейството са поискани 10 лв. за поставянето на кошара в стаята, добави той.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Как да избегнете неприятните изненади при онлайн резервация на вашата почивка

    Как да избегнете неприятните изненади при онлайн резервация на вашата почивка Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“ Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Кръгла маса "Информационните технологии в полза на потребителите"

    Предизвикателството днес е да бъдат защитени правата на потребителите в дигиталния свят, който е факт и се развива с бурни темпове и у нас. По данни на "Евростат" през м.г. над 1,3 млн. българи са пазарували онлайн, като са реализирали оборот от над 400 млн. лв. Потребителското доверие в последните две години ...

  • Информационен щанд и брифинг за Деня на потребителите

    Информационен щанд и брифинг за Деня на потребителите На 15 март отбелязваме Международния ден на потребителите. Тази година неговото мото е „Изграждането на цифров свят, в който потребителите могат да вярват“. По този повод Европейски потребителски център България ще отвори информационен щанд в „Сердика Център“ в София. Целта е да информираме хората на място за ...

  • Каква беше потребителската 2016-а година?

    Каква беше потребителската 2016-а година? Около 70% от извършените от Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година близо 39 000 инспекции в търговски и туристически обекти и в онлайн пространството са свързани с разкриването и забраната на практики, които увреждат икономическите интереси на гражданите. Издадени са 300 заповеди за ...

  • Онлайн пазаруване: Неоправдани пречки пред потребителите в ЕС

    Потребителите в ЕС все още са изправени пред необоснована дискриминация на основата на националност или място на живеене, когато пазаруват онлайн. Това показва доклад на мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net), озаглавен „Невидимите граници все още ли ограничават потребителите от достъп до услуги ...

Страници:  1  2  3  4  5  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре