10 съвета как да избегнете купуването на фалшиви стоки от интернет

Вижте доклада на Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net)

Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски играчки, обувки или автомобилни части. Те стават и все по-лесно достъпни, благодарение на онлайн търговията.

ECC-Net съветва да не се купуват фалшиви стоки! Те могат да са вредни за здравето и безопасността и крият финансови рискове за потребителите. Освен това може да има и санкция.
Европейските потребителски центрове получават всекидневно жалби от потребители, които съзнателно или не, купуват фалшиви стоки. Какви са рисковете в тези случаи:

  • Качеството на фалшивите стоки не е гарантирано. Те могат да крият рискове за здравето. Играчки, лекарства или козметика могат да съдържат вредни съставки.
  • Митническите служби могат да намесят и да унищожат поръчката с фалшива стока. Така всъщност няма да получите нещо, за което сте си платили.
  • Към кого да се обърнете, ако вашите фалшиви стоки се развалят? Търговците, които продават фалшиви стоки не са склонни да спазват правото на двугодишна гаранция в ЕС.

10 ECC-Net съвета за това как да избегнете купуването на фалшиви стоки в интернет

  • Проверете идентичността на продавача
  • Потърсете мненията на други потребители
  • Проверете дали на сайта има знаци за доверие
  • Преценете визията на сайта като цяло
  • Проверете правата на потребителите, обявени на сайта
  • Проверете изображенията на продуктите
  • Вижте цените на стоките
  • Проверете официалния сайт на марката за оторизирани продавачи или такива, включени в черен списък
  • Плащайте по сигурен начин
  • Обърнете внимание на рециклираните продукти

Какво да правите, ако сте купили фалшиви стоки? 

  • Свържете се с продавача в писмена форма. Обяснете, че вашата поръчка е конфискувана на митницата, че не искате нова стока от същия вид, а претендирате за възстановяване на сумата.
  • Ако сте платили с кредитна карта, свържете се с вашата банка и поискайте процедура за оспорване на плащането и връщане на сумата.
  • Ако притежателят на правата предяви претенции към вас, отговорете му писмено, че вие сте си поръчали стоката за персонална употреба и оспорвате жалбата.

 
Докладът "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа" може да видите тук

 

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати