Мрежата ECC-Net записа най-натоварения месец за 15 години

Денят на Европа, 9 май, тази година е засенчен от световната пандемия от COVID-19. В Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) знаем, че потребителите изпитват още по-голяма необходимост от полезна информация и съдействие. И доказателство за това е, че получаваме все повече и повече запитвания и жалби.

Най-натовареният месец

Какво да правя, ако не искам да използвам билета си за самолет до Лондон? Мога ли да променя своята резервация за хотел в Италия? Ще ми върнат ли парите за езиковия лагер в Австрия? Това са само част от многобройните въпроси и оплаквания, които получаваме в Европейски потребителски център България всеки ден.

От началото на февруари в мрежата ECC-Net броят на жалбите и оплакванията, във връзка с кризата с COVID-19, се увеличи чувствително. През април в нашите 30 центъра в ЕС, Исландия, Норвегия и Великобритания получихме над 17 600 запитвания и жалби. Това е почти два пъти повече, отколкото през същия  месец на миналата година.

Един от последните примери на успешно решен случай с помощта на мрежата от Европейски потребителски центрове, се отнася за двама потребители – брат и сестра от България. Те купуват туристически пакет (екскурзия с автобус в Испания и Италия) от австрийска туристическа агенция. Пътуването е планирано отдавна, а потребителите плащат половината от сумата (400 евро) в началото на месец февруари. С настъпването на пандемията двамата решават да се откажат от екскурзията, но търговецът иска да задържи платената сума като неустойка. С намесата на ЕПЦ България и колегите от ЕПЦ Австрия парите са възстановени.

Офисите на ECC-Net  са затрупани и с жалби, свързани с отменени полети от страна на различни авиокомпании. Призоваваме потребителите да бъдат търпеливи и да изчакат отговора от страна на превозвача, преди да се обърнат към нас, съветва Соня Спасова, директор на ЕПЦ България. 

15 години опит

Тази година е различна за ECC-Net не само заради кризата с коронавируса. Причината е, че през 2020 г. Мрежата отбелязва своята 15-годишнина. В мрежата работят над 150 експерти и юристи с дългогодишен опит. В България Европейски потребителски център е част от Комисията за защита на потребителите, като е създаден в началото на 2008 година.

 

 

(прессъобщение)