„Гише на пътника” на летище София и автогара София са поредната инициатива, с която Европейският потребителски център се стреми да бъде близо до потребителите, където те получават различен тип услуги, за да ги информира за техните права.
„Гишета на пътника” на летище София (3 юли 2015 г.) и автогара София (6 юли 2015 г.) са поредната инициатива, с която Европейският потребителски център се стреми да бъде близо до потребителите, където те получават различен тип услуги, за да ги информира за техните права, да ги консултира по конкретни казуси, както и да приема жалби и сигнали. Осигурили сме брошури, които съдържат основните права на потребителите, когато пътуват с различни видове транспорт – самолет, автобус, влак… В тях са поместени и координати за връзка със съответните компетентни институции, които могат да съдействат при възникване на някакъв проблем в резултат на нарушени потребителски права. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов при откриването на временен офис на КЗП и Европейския потребителски център – България на летище София в рамките на инициативата „Гише на пътника”.
Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център – България, съобщи, че от началото на 2014г. в центъра са постъпили 994 жалби, като 345 от тях са в областта на транспорта. Проблемите, за които хората сигнализират и търсят съдействие, са свързани със забавени и отменени полети, както и със загубени багажи. Около стотина души се обърнаха към ЕПЦ по време на самата инициатива с въпроси и сигнали, свързани с правата им на пътници. Раздадени бяха 1000 информационни и рекламни материали.
Събитието бе подкрепено от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Асоциация „Активни потребители“.