По повод 15 март, Международният ден на потребителите, Европейски потребителски център България отвори информационен щанд в „Сердика Център“ в София. Целта беше да информираме хората на място за правата им като потребители при пазаруване или пътуване в друга страна от Европейския съюз.
Европейският съюз се стреми да предложи най-доброто за своите граждани и затова скоро след своето създаване той започва да изработва политики, свързани със защита правата на потребителите, благодарение на които в момента можем да кажем, че всички ние се ползваме от най-доброто качество като храни, като играчки, като услуги. В днешно време, когато дебатът за това с какво се храним и в каква среда живеем става изключително интензивен, искам да подчертая, че задължението на всички органи на ЕС е да работят за най-доброто, което европейските граждани могат да получат като качество, каза Огнян Златев, ръководител на Представителството на Европейската комисия у нас.
Тази година мотото на Международния ден на потребителите е „Изграждането на цифров свят, в който потребителите могат да вярват“. Технологиите се развиват много по-бързо, отколкото регулаторните рамки, заради това и инициативата на ЕПЦ съдейства потребителите да упражнят едно от правата си - на образование, за да са по-сигурни как се действа в един цифров свят, където всичко е свързано с компютри и дигитализация, добави Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите.
Българските граждани все повече отстояват и търсят правата си, а броят на жалбите на национално ниво, както и в ЕПЦ България расте с всяка година, обяви Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. По думите му е важно хората да знаят, че дори и да имат проблеми при трансгранично пазаруване, има кой да ги защити.
За посетителите на щанда на Европейски потребителски център беше организирана и игра със забавни снимки в специалната фото будка. Пред обектива застанаха и официалните гости на събитието заедно с екипа на ЕПЦ.