Вижте нашите съвети преди покупките от намаленията за Черен петък

В периода на масови намаления, когато много хора пазаруват онлайн, Европейски потребителски център България обобщава своите съвети към потребителите, които ще направят поръчки от електронни търговци, особено, когато те са нови и непознати за тях. Запомнете правилото на трите "П"-та.

Прочетете!

Когато пазарувате бързо и се водите от емоцията,  може и да пренебрегнете важна информация. Това може да се случи и ако правите поръчката от телефона или пък пропуснете дребния шрифт, в който може да са описани важни условия. И още:

-           Запознайте се с общите условия на търговеца, преди да се направи дадена поръчка.

-           Уверете се дали намалението не важи само, ако се поръча определено количество или пък при покупката над определена сума.

-           Вижте каква е политиката за връщане на дадена стока, къде трябва да се върне и кой трябва да плати транспортните разходи в подобен случай. Ако купувате от сайтове зад граница, проверете какви ще бъдат разходите за доставка до България, както и ако се наложи – за връщането на стоката.  Важно е и да сте наясно със срока за доставка  - възможно е заради Черния петък и многото пазаруващи през това време на годината той да е по-дълъг от нормалното.

-           Внимавайте, когато попаднете на случайни сайтове, при които намалението е за всички стоки и за всички размери. Сравнете стоките и цените с тези, които може да намерите при онлайн търговци, които вече са ви известни и познати.

-            Ако поръчвате от физическо лице, няма как да се възползвате от потребителската защита, която осигурява покупката от фирма.

Проверете!

Ако никога не сте пазарували от даден търговец или не сте получили препоръка от приятел, направете предварителна проверка. Всеки продавач в ЕС е длъжен да посочи задължителна минимална информация за себе си – име на фирмата и адрес за контакт. Обърнете внимание, че интернет страниците, в чиито адрес има абревиатура, валидна за дадена държава, не означава, че това са фирми, действително регистрирани там. Например не всеки сайт, който завършва на .bg или на .de означава, фирмата е регистрирана в България или в Германия.

Пазете!

Пазете всички документи, копия от касови бележки и поръчка за доказателство. Ако се налага комуникация с търговеца е добре да бъде писмена, а не по телефона. Така ще бъде по-лесно да докажете своите твърдения, ако възникне спор с продавача.

И бонус съвет:

Намалените стоки не означават намалени потребителски права. Имате право да върнете стоките, купени онлайн, без да посочвате причина за това до 14 дни след като са ви ги доставили. Изключения от това правило има за стоки като храни, напитки, отворена козметика, книги, както и продукти, свързани с личната хигиена.

Задължение на потребителите е да върнат стоките, без да са използвани. Ако искате да върнете обувките, защото не са ви удобни, не трябва да сте ги носили до офиса, например.

След като върнете стоката, търговецът трябва да ви възстанови парите до 14 дни. В този случай обаче ще получите обратно намалената цена, която сте платили, а не редовната.

При проблеми с търговец в друга страна от ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство може да се обърнете към нас в Европейски потребителски център за съдействие, като е важно да се знае, че нашата помощ е безплатна, съветва Соня Спасова, директор на центъра. 

 

(прессъобщение)

 

Още по темата тук