Потребителски гид "Моята карта, моят приятел" събра най-важните въпроси и отговори за използването на банкови карти и безконтактните трансакции, правата и задълженията на потребителите, както и основните съвети за безопасно онлайн пазаруване. Изданието е

От дигиталния наръчник потребителите могат да разберат какво да направят, ако сгрешат пин кода и дали банкоматът ще глътне ли картата им, както и каква е първата стътпка, ако загубят или откраднат картата им. Да се пазарува онлайн е лесно, но е важно да се спазват няколко важни правила - да се следи извлечението на сметката, която се плаща, да се направи копие на извършената трансакция и да се проверят условията за връщане и рекламация на стоката, съветва още потребителският гид.

„Смятам, че този гид е много полезен за хората – финансовите и юридически термини са „преведени“ на разбираем език и така потребителите няма да се страхуват да пазаруват и плащат онлайн, а просто ще го правят сигурно и със спокойствие и самочувствие, че познават своите права“, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите.

Според платежната статистика на Българската народна банка (БНБ) към края на 2017 г. в страната са издадени почти 8 000 000 платежни карти. 

Потребителският гид ще се разпространява най-вече онлайн и може да се намери тук (moiata-karta-ecc). Хартиени копия има и в офисите на Европейски потребителски център и на асоциация "Активни потребители".