Мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net тези дни получава повече от 350 запитвания на ден за провалени пътувания или почивки поради епидемията от COVID-19. През последните 2 седмици над 3500 души са се обърнали към нас и нашите колеги в общо 30 потребителски центъра в ЕС, Исландния, Норвегия и Обединеното кралство по този повод. Най-много жалби и оплаквания има постъпили в офисите на ECC-Net в Италия и Австрия. 

В ЕПЦ България също приемаме десетки въпроси и жалби, свързани с проблеми, причинени от разпространението на заразата. Основната част от оплакванията се отнасят най-вече до анулиране или отмяна на полети, както и жалби срещу хотели в други държави, където потребителите са платили за нощувки, но в тази ситуация няма как да ги използват.

Предвид извънредната ситуация трябва да се отчете и факта, че офисите и колцентровете за обслужване на потребители в различните платформи за настаняване, хотели и авиокомпании също са изключително натоварени, което може да доведе до забавяне в отговорите и информацията към потребителите.

Нашият съвет е да се проверява за актуална информация сайтовете на търговците, както и на интернет страниците на съответните летища. Важно е да се следи и личната поща и дори телефона за имейл или съобщение.  

Министерството на външните работи съобщи, че заради епидемията с коронавируса авиокомпанията „Луфтханза“ спира полетите си по маршрута София – Франкфурт на Майн и обратно (до месец май). По същата причина самолетите на авиокомпания „Юроуингс“ няма да летят между София и Дюселдорф, а „Аерофлот“ спира полетите си до София между 27 март и 17 април.

ЕПЦ България продължава да работи дистанционно, за да помага на потребителите при решаване на техните трансгранични казуси. На този етап приемането на посетители в офиса е ограничено, но може да ни пишете на имейл, в социалните мрежи или да ни потърсите по телефона.