Обезщетение в случай на закъснял полет

Тълкуването по делото Стърджън е потвърдено от Съда на Европейските общности!

Новото решение на Съда на европейските общности е постановено на 23-ти октомври 2012 година и то потвърждава предишното произнасяне по случая „Стърджън", в което се посочва, че пътниците, чиито полети са забавени могат да се третират, за целите на прилагането на правото на обезщетение, като пътници, чиито полети са отменени. Следователно, те могат да разчитат на правото на обезщетение, предвидено в член 7 от Регламент № 261/2004, когато те, вследствие на закъснението на полета, изгубят три часа или повече.

Това решение трябва да се приветства, тъй като потвърждава и засилва правото на потребителите на обезщетение, в случай на закъснения на полетите. Това по всяка вероятност ще доведе до по-широко използване и следователно за развитие на ADR (алтернативни механизми за разрешаване на спорове), като се засили доверието на потребителите. Надяваме се, че освен това ще убеди авиокомпаниите наистина да разгледат жалбите на потребителите и ще насърчи желанието на авиокомпаниите  да намерят доброволно решение извън съда.

Все още решението не е достъпно онлайн, но може да видите прессъобщението на английски в прикачения файл.    
Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати