Шест потребителски организации от мрежата на Европейската потребителска организация (BEUC) са изпратили искане до съответните национални органи, за да поискат от тях да проучат проблематичните договорни условия и практики на платформата AliExpress, която е част от китайската компания Alibaba, пише в сайта на BEUC.
AliExpress има версии на холандски, френски, немски, италиански, полски, португалски и испански езици, което му дава потенциален обхват от над 330 милиона потребители в ЕС. Английският сайт пък практически е достъпен в целия свят.
В искането се посочва, че потребителите не могат да върнат стока, купена от AliExpress, в рамките на 14 дни, каквото право имат при пазаруване от търговци в целия ЕС.
Само след много кликвания потребителите могат да стигнат до гаранцията на продукта, но задължението на продавача да предостави минимална двегодишна гаранция не е упоменато, въпреки че това е право на потребителите в ЕС, което трябва да им бъде обявено по недвусмислен начин.
Още информация на сайта на BEUC