Потребителски организации искат проверка на клаузи в договорите на Alibaba-AliExpress

Шест потребителски организации от мрежата на Европейската потребителска организация (BEUC) са изпратили искане до съответните национални органи, за да поискат от тях да проучат проблематичните договорни условия и практики на платформата AliExpress, която е част от китайската компания Alibaba, пише в сайта на BEUC.

AliExpress има версии на холандски, френски, немски, италиански, полски, португалски и испански езици, което му дава потенциален обхват от над 330 милиона потребители в ЕС. Английският сайт пък практически е достъпен в целия свят.

В искането се посочва, че потребителите не могат да върнат стока, купена от AliExpress, в рамките на 14 дни, каквото право имат при пазаруване от търговци в целия ЕС.

Само след много кликвания потребителите могат да стигнат до гаранцията на продукта, но задължението на продавача да предостави минимална двегодишна гаранция не е упоменато, въпреки че това е право на потребителите в ЕС, което трябва да им бъде обявено по недвусмислен начин.

Още информация на сайта на BEUC

 

Беше ли Ви полезна тази информация?

Щастливи сме, че сме успели да Ви бъдем от помощ!

Съжаляваме, че не успяхме да Ви бъдем от полза!

Каква е основната причина за вашия отговор?

Бихте ли препоръчали нашите услуги на приятел?

0 = по-скоро не
5 = със сигурност
Изпрати